[UPDATE] Megkérdeztem Mikit, hogy hol tart most. 2018-ban sikerült még 3’000 kilométert rátornáznia a múlt évire, így összesen 83’000 kilométer lett a mérleg. „Akár hiszed, akár nem, most neki mernék vágni egy bármekkora túrának ezzel a motorral. Tokió pont egy olajcserényi távolságra lenne…” – mondja az így már 260’000-nél is többet futott NC750S-ről. Csupán egy O-gyűrű fáradt el, aminek hatására megcsöppent az olaj a vízpumpa-ház motorblokkra illeszkedésénél. A kuplung még mindig bírja, körülbelül 5-10 ezer kilométer van benne. A láncot 200e kilométernél cserélte és akkor volt szelephézag „állítás” is. Ezt most azért raktam idézőjelbe, mert arra végül nem volt szükség. Pont ugyanúgy állt mint 160 ezernél. Egy Michelin Road 3 abroncsot pedig 35’000 kilométer alatt ettek meg.
„Ez a meló félgázon nem megy.” – meséli a futár életről Csörgő Miklós, aki évek óta hivatásszerűen húzza a motorja szarvát. A család és a barátok természetesen féltik, hiszen napi 10-14 órát tölt a nyeregben, és teszi ezt nagyrészt a sűrű londoni városi forgatagban. Ebben a munkában szinte kódolva van a hoppá faktor, de ő mégsem szeretne váltani. Megértem. Elvégre hol máshol csavarhatna bele az ember 180’000 kilométert két és fél év alatt egy NC750S-be?
Medve: Ha jól tudom, akkor te is a Babetta-Simson-MZ körrel kezdted a motoros pályafutásod, mint sokan mások.
Miki: Igen, 12-13 évesen. Érdekes, hogy akkoriban késő délutánonként suli után a hozzám hasonló motoros borjakkal összegyűltünk megvitatni a dolgainkat. Tisztán emlékszem, hogy szóba került a futárkodás is Angliában. Mert hogy ott csak motorozni kell. Nagyok a távolságok, egész nap mehetsz és ezért fizetnek is. Tiszta szórakozásnak tűnt az egész.
Medve: Amit végül 2012-ben te meg is valósítottál.
Miki: A nővéremmel együtt döntöttünk úgy, hogy kimegyünk dolgozni Angliába. De nem ezzel indult. Kezdetben mosogattam, majd pizzafutárként dolgoztam, illetve ismerkedtem a bal oldalon való közlekedéssel. A manager azt mondta: „Itt a kulcs, ott a motor. Pattanj rá, vidd el tankolni, mert üres a tank aztán kerülj egyet.” A 125-ös Innovának is úgy örültem, mint a messiásnak. Végre kaptam valamit, aminek két kereke van és oda visz ahová akarom. A benzinkútról jobbra kis ívben sikerült is kikanyarodnom a szembe jövő autó elé. Első lecke megtanulva.
Medve: De azért ez nem az volt, amire vágytál, ugye?
Miki: Néhány hét múlva éreztem is, hogy ez nekem nem elég. Máshova is el akarok jutni, nem csak pizzát vinni. Beszéltem egy nagymotoros futárral, aki elmondta, hogyan is működik az ő munkája. Majd megismerkedtem egy másik futárral – akit a mai napig a példaképemnek tartok. Ő segített, hogy el tudjak indulni ezen az ismeretlen pályán. Azt is elmondta, hogy ez a világ tíz legveszélyesebb munkájának egyike. Engem nem érdekelt. Csinálni akartam!
Medve: Úgy tudom, hogy az ilyen típusú munkához már saját motor kell. Elég volt a pár hónap pizzázás, hogy vegyél egyet?
Miki: Nem. Eleinte egy CBF600-at béreltem, utána ismerkedtem meg az NC szériával. Remekül sikerült, mert hamar összegyűjtöttem két gyorshajtást, amit nem lehetett laza ejnye-bejnyékkel megúszni. Hat pont, és rá nyolc hónapra egy újabb gyorshajtás. Az plusz még 3 pont, az annyi mint 9. A briteknél 12 pontnál ugrik a jogsi, úgyhogy vissza kellett venni az élménymotorozásból.
Medve: Gondolom akkor ezek után már jól viselkedtél.
Miki: A 27. szülinapomon történt még egy eset, de annyira jó arc volt a motoros rendőr, hogy elengedett egy ejnyebejnyével. Később volt még egy behajtani tilos táblám is, ahol a rendőr egy gesztenyefa ágai közé bújt. A lába látszódott, de a fényvisszaverős láthatósági mellény deréktól fölfelé már nem. De sikerült újból kimagyaráznom a dolgot. A menekülés szóba sem jöhet. Rengeteg kamera van a városban. Cserébe a biztos urak jófejek. Ezúton is köszönöm nekik!
Ha érdekel a munkaeszköz, és az, hogy mit bír az NC750S akkor lapozz!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Idén további elektronikai extrákat tettek elérhetővé a GS-ez, mi pedig kíváncsiak voltunk mit mutat az új szekér, ezért kicsit megjárattuk.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »