Valójában nem ez az első eset, hogy a motorozás és a hullámvasút egy kontextusba kerül. Van egy pár éves videó, amit múlt szilveszterkor bemutattunk nektek. Annál nehéz menőbb dolgot összehozni, hiszen akkor Julien Dupont egy valódi trial motorral veretett keresztül egy vidámparki pályán. Azonban a Hollandiában lévő Booster Bike pálya sem semmi, ami sokkal inkább az egyszerű halandó ember lehetőségeihez áll közel.
Végtére is ki nem került már olyan helyzetbe, hogy egy házibulin néhány fröccs után nekiszegezte egy laikus a kérdést: milyen motorozni? Akkor aztán jön a sóhajtozás, aminek az a vége, hogy “hát izé”. Rosszabb esetben valami közhelyekkel tarkított bullshit. Ennél sokkal egyszerűbb dolog lenne az érdeklődőt elküldeni a vidámparkba, hogy legyen valami homályos képe a dologról. Na persze tudjuk, hogy van az a dolog a kolbásszal meg a kerítéssel.
A Booster Bike a Toverland vidámparkban található, Sevenumban, Dél-Kelet Hollandiában. Alapvetően csupán annyiban különbözik a hagyományos hullámvasutaktól, hogy itt sportmotoros pozícióban ülhet az ember. Azt gondolom nem mondják el azoknak, akik felülnek, hogy ne a kormányon támaszkodjanak, de úgyis annyira rövid egy menet, hogy nem valószínű, hogy fájó csuklókra panaszkodna bárki is. Itt egy videó arról, hogy milyen lehet végigzúzni rajta.
Hasonló játék akad még Kaliforniában, a Knott’s Berry Farmon a Buena Parkban, ahol régi Indian motorokat szimuláltak egy párhuzamosan futó pályán – bár azok nem hullámoztak fel-le. A biztonság miatti aggályok miatt azt azóta átvariálták. A Booster Bike alapján terveznek még legalább két hasonló vasutat. Egyet Angliába és egyet Kínába – de felmerült, hogy készül hasonló témában az Egyesült Államokban és Ausztráliában is. Egyik sem lesz túl közel, pedig ha Budapesten is lenne ilyen, én biztosan nem hagynám ki, hiszen végre nyugodtan motorra ülhetnék néhány sör után is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »