Ha eddig kételkedtünk volna, remek lehet ha te vagy Valentino Rossi. Nem elég, hogy kilencszeres világbajnok vagy és százezrek öltenek sárga ruhát minden versenyed alkalmával, de még egy ilyen Yamaha különlegeséggel is meglepnek ismerőseid.
A “Mya” névre keresztelt épített dirt track motort a VR|46 csapatától kapta a Legenda. A Yamaha XJR1300-zal korábban foglalkoztunk már mi is, de nem feltétlenül ez a modell ugrik be elsőként, ha hirtelen flat track motor építésére adnánk a fejünket. Jellemzően ezek a modellek kis össztömegükkel, parádés kezelhetőségükkel és teljesítményükkel tűnnek ki, amibe egyáltalán nem illik egy 1’300 köbcentis erőforrás. Kisebb probléma, hogy a régi fejlesztésű motor csak az Euro3 normákat képes teljesíteni, de valószínűleg csupán Rossi egyik szobájának díszeként fog a jövőben funkcionálni.
Ebben a szerepben nem feltétlen okoz gondot, hogy rossz környezetvédelmi besorolással bír a projektmotor. Kijelenthetjük, hogy az olasz motorkerékpár tervező, Rodolfo Frascoli és csapata remek munkát végeztek. Ők dolgoztak a Suzuki Katana 3.0 Concept motoron is, ami a 2017-es EICMA kiállításon debütált. A fényszórókat a legújabb Yamaha R1-ből emelték át, valamint csilli-villi Öhlins futóművet és prémium 4-2-1-2 Akrapovic kipufugórendszert kapott a vas. Az autentikus flat track “fílinget” a 19 colos küllős felnik adják, a stílushoz passzoló gumikkal. Az egészet pedig a sárga-fekete színkombináció dominálja, néhány VR|46 logóval meghintve.
A funkcionalitásával kapcsolatban vannak aggályaim, de egészen biztos vagyok benne, hogy ez a példány sosem fog salakot látni. Így a lehető legjobb helyre került az öreg XJR1300 szív, showroom motorként fog tündökölni élete hátralévő részében. A galériában találtok még néhány képet az ajándékról, hogy ne teljen unalmasan a kávészünet.
Nektek hogy tetszik? Kinél pihen kedvence télen a nappaliban?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »