Olvasgattam a napokban a Facebook valamelyik motoros csoportjában megjelent új bejegyzéseket. Írja valaki, hogy el akart menni a tömb körül kerülni egyet a motorjával, így a rövid táv miatt nem öltözött fel rendesen. Persze azt sem tudom, mi lett volna a rendesen, meg mi volt a nem rendesen. Mindenesetre a végén két órát motorozott – amelynek befejezéseként minden gond nélkül hazaért. Majd olyan térfájásra ébredt másnap, hogy lábra állni nem bírt. Nyilván nem rövid gatyában volt, de annyi kiderült, hogy térdvédő az nem volt sem a ruhájában, sem azon kívül. Arról érdeklődött, hogy miként hozhatná helyre az ízületeit, hogy legalább járni tudjon minél előbb.
Az állandóan újra és újra előkerülő vita résztvevőinek egyik fele azt vallja, hogy hűvös időben tilos motorra ülni, mert az emberi test csuklórészei – az ízületek – ettől végérvényesen tönkremennek. Ebben persze van igazság, hiszen a menetszél okozta hőveszteség brutálisan kihűti testünket. Szó szerint megfagyunk – és az ízületeink is -, amennyiben a szemből jövő légáram eléri bőrfelületünket. (Az ok: a párolgás hőt von el. Megvan általános iskolai fizikából, ugye?) Jómagam azonban elég sok éve motorozok minden egyes télen – igaz nem kényszerből, hanem csak “szerelemből”. Mivel pedig soha nem tettem ezt egy szál farmerben, valahogy a térdeimnek a világon semmi baja. A mai modern cuccok tehát bizonyítottan képesek megóvni testünket nem csak egy bukás, hanem a hűvös ellen is.
Két éve forgattunk egy videót az RMC Motor szaküzletében kapható – és általuk is gyártott – B-Star külső térdvédő családjának néhány tagjáról. Ezek pedig nem is olyan veszélyesen sok pénzért valóban képesek rá, hogy elszigeteljék az egyik legérzékenyebb részünket a jeges menetszéltől. Ezzel valóban megóvva térdünket a maradandó károsodástól. Íme az akkori termékbemutató:
Amennyiben tehát valaki szeretne a kánikulai napok után is megmaradni a nyeregben, na meg öreg korában is járóképes maradni, kevés pénzből jobb megoldást aligha találhat. Ráadásul a B-Star térvédő termékcsalád éppen most őszre kapott egy új tagot. A PRK A névre keresztelt cucc érdekessége, hogy a fizikai sérülések ellen védő protektor akár ki is vehető belőle. Nézzük meg, milyen tulajdonságokkal bír egy ilyen holmi.
Végszóként pedig még egy valóban fontos szempont, hiszen a magyar motorosok egy jelentős része árérzékeny. Ez az új holmi a 13’590.- forintos normál árához képest most, amikor tényleg nagy szükséged lehet rá, 9’990.- forintért szerezhető be. Tehát ha nem akarsz a bevezetőben említett kolléga sorsára jutni, ennyit biztosan megéri elkölteni magadra. És a szép száraz, de hűvös téli napokon könnyen enyhítheted te is az elvonási tüneteidet!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »