Hírünk tulajdonképpen semmilyen újdonságot nem tartalmaz, kivéve, hogy a hazai idő szerint éjszaka ismételten bemutatott dönthető, három kerekű Yamaha végleges neve NIKEN lesz. Tanulmányként már régen bemutatták, sőt pont egy évvel ezelőtt ugyanezen a helyszínen szintén “leleplezték” – éppen csak akkor még MWT-9 néven. Talán ami még számottevőnek tekinthető a mostani eseményben, az az, hogy a NIKEN immáron nem tanulmány, hanem hivatalosan is végleges, széria jármű.
A viszonylag komoly szépséghiba az, hogy a jármű technikai paramétereiből nem túl sokat árultak el. Mármint olyat, amit nem tudtunk eddig is. A Yamaha által LMW (Leaning Multi-Wheeler, azaz dönthető többkerekű “motorkerékpár”) nevűre keresztelt kategória második képviselője minden idők talán legkomolyabb ilyesféle szerkezete lesz. Hiszen ott vannak a Piaggio csoport hasonló cuccai, de azok egyrészt robogók, másrészt egy bonyolult hidraulikus egység dolgozik az elejükben – emiatt jó nehezek.
A Yamaha azonban a Tricity esetében alkalmazott egyszerű – ám nagyszerű – mechanikus rendszert ültette át ide is. Ami annyit tesz, hogy a duplájára növelt első tapadófelület viszonylag kis tömeggyarapodással jár – és mivel az alapként szolgáló MT-09 egy kimondottan jó tömeg-teljesítmény arányú motor, sanszosan a NIKEN is az lesz. Méretei egy normál motoréinak felelnek meg: 2’150 milliméter hosszú, 885 széles és 1’250 magas.
Egyéb fizikai paramétereit sajnos nem árulták el. A hajtást egy soros, három hengeres, üzemanyag-befecskendezéses DOHC motor látja el – erősen elcsodálkoznék, ha ennek nem 847 köbcentiméter lenne a hengerűrtartalma, 115 lóerő a legnagyobb teljesítménye és 87,5 newtonméter a forgatónyomaték maximuma… Amit még tudunk, az az első kerekek 15 colos átmérője – és semmi több. A hivatalos és végleges bemutató – amikor minden kiderül – november hatodikán 21:00-kor lesz Milánóban.
A bemutató videón kiválóan megfigyelhető a futómű működése is
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »