Nem túl régen kezdte meg éles működését a motoglobe.eu portál és a hozzá kapcsolódó mobil telefonos alkalmazás. Azóta hazánkban szép számú tagság gyűlt össze a felületén – a cél nyilván az volt, hogy ők minél sokrétűbb szolgáltatást kaphassanak. Ehhez pedig nem elég a virtuális világ, hiszen egy motoros mégis csak motorozni akar. Idén nyáron tehát nagyon alapos szervezői előkészítés után megrendezésre került a Motoglobe Day, amely igyekezett egy egész napos hasznos és élvezetes programot biztosítani.
Az alapötlet az volt, hogy a résztvevők kipróbálhassanak három tesztmotort az általunk összeszervezett 32 darabos, valóban páratlanul változatos flottából. Közben az üresen maradt idejükben saját paripájukkal három etapot motorozhassanak az esemény otthonául szolgáló Kakucsring aszfaltján. Sőt, egy szűk órás mini vezetéstechnikai tréningen is részt vehessenek.
Mivel pedig mindez sok energiát igényelt, a részvételi díj egy jó ebédet is tartalmazott. A július 23-ra meghirdetett Motoglobe Day jelentkezése a külön erre a célra létrehozott felületen egy hónappal korábban indult – és hatalmas meglepetésre nagyjából a regisztrációs felület megnyitásának napján be is telt a rendelkezésre álló jó száz férőhely. Azután a tervek szerint a nagy napon felgördült a függöny – idézzük hát fel, hogyan is zajlott az a forró júliusi vasárnap!
Mi már érkezéskor igyekeztünk minél több résztvevőt lefotózni – ezeket itt böngészheted végig.
A 32 tesztmotort összesen kilenc márka hat kereskedője szállította a helyszínre. A gépek teljesítményük szerint lettek három csoportba osztva – így a legkisebb teljesítményűek véletlenül sem tartották fel az izmosabbakat. Persze a tesztelés nem a száguldozásról szólt: a csoportok felvezető- és záró motorral közrefogva, egyben és fegyelmezetten tették meg a nagyjából fél órás köröket.
Az útvonalban volt lakott terület, jó- és gyengébb minőségű országút is. Sőt, a környék kevés lehetőségéhez képest még néhány kanyar is akadt. Így valóban mindenki értelmes benyomást kapott a kipróbált gépekről – akár robogó, akár a legnagyobb túramotor is volt az.
A résztvevők egyébként a legnagyobb köszönetet és elismerést érdemlik így utólag is. Összesen több mint 6’500 kilométert tettek meg tesztmotorjaink (!!!) a nap folyamán a legkisebb balesetveszély és rendbontás nélkül. Ez pedig azt bizonyítja, hogy hihetetlenül jó emberek válogatott csapata vett részt a Motoglobe Day rendezvényén – csak nekik köszönhetően zajlott minden ennyire kiválóan!
A tesztmotorozás teljes képanyagát itt találod.
Mivel három tesztmotor kipróbálása nem biztosított egész napos programot, mindenki lehetőséget kapott Kakucsring remek vonalvezetésű versenyaszfaltjának használatára is. Ide is előre regisztrált időpontokban lehetett felhajtani, egyszerre mindig húsz motornak. Ők húsz percig élvezhették a folyamatos kanyargást – mindenki a maga által biztonságosnak ítélt tempójában, egymásra figyelve.
Annak ellenére, hogy az egy kilométeres aszfaltcsíkon húsz eltérő sebességű motor egy időben bizony nem kevés, a résztvevők valóban figyeltek egymásra: semmilyen baleset vagy összeakadás nem történt. Nagyrészt ezen program miatt állt egész nap ott egy felszerelt mentőautó – de szerencsére ő is dolgavégezetlenül távozott késő délután.
Az esemény után kitöltetett kérdőívekből egyébként érdekes kép rajzolódott ki a pályamotorozásról. Meglepetésünkre a résztvevők igen jelentős hányada korábban soha nem motorozott ilyen helyen – ennek megfelelően nem is ezt a programot várta a legjobban. Végül aztán mindenki annyira élvezte, hogy utólag ugyanolyan klassznak ítélték, mint a tesztmotorozást.
A versenypályán készült képanyagunkat INNEN és INNEN éred el.
Igen, ezt már Lenin Elvtárs is megmondta – és különösen igaz a motorosokra is! Éppen ezért a résztvevők vezetéstechnikai képességeinek fejlesztése is a Motoglobe Day célkitűzései között szerepelt. A Kakucsring területén levő kis aszfaltdarabon a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning két instruktora tartott mini képzést a regisztrálóknak.
A második oldalon folytatjuk a beszámolót, de azt is megtudod, mi történt Olaszországban. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »