Senkinek nem kell bemutatni a BMW gyorsasági gépét. Debütáláskor rendesen agyonverte az 1’000 köbcentis kategória minden versenyzőjét, jövőre pedig alapjaiban fog megújulni, ahogy azt már megírtuk. Legvadabb, mégis gyári változata a 171 kilós és 215 lóerős HP4 RACE, amelyet kizárólag versenypályás használatra szánnak a bajorok. Most egy érdekes információ derült ki róla.
Maga a BMW Motorrad közölte az adatot, miszerint a blokk várható élettartama nagyjából 5’000 kilométer és nem több. Világos, versenygépről van szó, amiben versenytechnológia van, de 80’000 euróért picit többet várna a legtöbb ember, nem? Nagyjából 10-13 pályanap és lehet átsétálni a márkaszervizbe egy vastag bőrönddel. Azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire kell kitömni a koffert, mivel hivatalos árat még nem adtak meg a bajorok. Az viszont biztos, hogy hivatalos teljesítmény certifikáció jár a már bejáratott motorhoz, ami átvétel után egyből beépíthető és versenypályán azonnal – vagyis bejáratás nélkül – bevethető.
A bajorok bővebben is kifejtik a matekot: egy átlagos versenymotor nagyjából 3’700 kilométert megy egy 24 órás endurance futamon, illetve körülbelül 300-500-at egy versenyhétvégén. A WSBK motorokat pedig 1’000-1’500 kilométerenként vizsgálják át alaposabban, szóval a HP4 RACE is hasonló törődést igényel. Nem tudni, hogy nálunk fog-e érinteni valakit a téma, de a BMW számításai szerint Amerikában összesen 80 darabot terveznek eladni, ami azért nem egy túl nagy szám. Csak azon kereskedők rendelhetnek ilyen gépeket, akik elérnek egy bizonyos megrendelés számot, a kiszállítás pedig vásárlási sorrendben fog történni. Érdekesség még, hogy aki ilyen motort venne, előtte alá kell írnia egy nyilatkozatot, miszerint csakis zárt (verseny) pályán fogja azt használni.
Nem valószínű, hogy a fentiek bárkit is eltántorítanak a vásárlástól. Még versenypályán sem gyakori látvány egy szénszálas, 212 lovas, 171 kilós versenygép. Egy apró gond mégis lehet, az pedig az ára: átszámolta valaki a 80’000 eurót magyar forintra?
Cimkék:
Új jármű kategóriák vagy a marketingesek, vagy az építők víziói nyomán jönnek létre. Ez csodálatos cross chopper az utóbbira sokkoló példa.
Elolvasom »A robogós bandák által elkövetett bűnügyek ma London egyik igen komoly problémájává lettek. A rendőrség tehetetlen, kicsit kétségbeesetten küzd.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »