Amikor Gergő szombat este az Edda koncert után kijelentette, hogy ez élete legjobb Open Road Fest-je, még nem sejtette, mi következik ezután. A fesztivál utolsó napján, vasárnap reggel a sátra előtt találtam meg Gergőt. Csak ült és vigyorgott. Azt mondta, hogy még mindig hihetetlen számára, ami történt. Ugyanis a rengeteg fesztiválozó közül idén ő nyerte meg a vadiúj Harley-t, amely idén a márka egyik új típusa, egy Street Rod volt.
Gergő önmagát sportmotorosnak mondja. Tavaly egy 6’000 kilométeresre tervezett olaszországi túra miatt mégis lecserélte Suzuki GSX-R 1000 gépét, hogy ő és párja is kényelmesen élvezhessék végig az utat Szicília csücskéig és vissza. Most is az akkor vásárolt Suzuki V-Stormmal érkezett a fesztiválra. Elmesélte, hogy a tavalyi olasz túrán a társaságban volt egy Harley-Davidson, ami a második napon komoly problémát okozott a társaságnak. Azon túl, hogy a kanyarokban szikrázott és elkopott a kipufogó-tartója, a krómcsoda fröcskölte magából az olajat! Ez persze igencsak veszélyes volt a mögötte haladókra, így Gergőékre is.
Félreálltak, és az út mentén a túratársakkal megállapították: az olajtartály nem zár rendesen. A problémára a Gergő táskájából előkerülő, tömítésként használt óvszer tűnt megfelelő ad hoc megoldásnak. A túra lezajlott (természetesen csodaszép élményekkel), és a hazaérkezés utáni szervizeléskor derült ki, hogy a cruiser olajtartálya egy csavarás és lenyomás mozdulatsor után kitűnően zár! Vagyis a motornak nem volt semmi baja, éppen csak rosszul illesztették vissza a kupakot… De Gergő ettől még nem érzett késztetést, hogy Harley-Davidsonra váltson.
Kérdeztem Gergőt a regisztráció és a sorsolás körüli élményeiről. Csütörtöki érkezése napján azonnal teljesítette küldetését, és megkereste a fesztivál területén azt az öt pontot, ahol az Open Road Fest mobil applikációjával elkészítette a fényképeket, és azokat feltöltötte az ismert közösségi oldalra. Nem igazán bízott a sikerben, ugyanis Fortuna eddig egyetlen egyszer fogadta kegyeibe. Akkor egy papagájt nyert, amit végül elajándékozott. A Harley-val nincsenek ilyen tervei.
Az Edda koncert után Gergő elszakadt barátaitól, és a számsorsolást egy új fesztivál-ismerőssel követte végig. A karszalagon szereplő hat jegyű kód ismertetése számonként haladt. Így lehetett követni, hogyan csökken az esélye a versenyben regisztrálóknak. Az utolsó szám előtt mondta azt alkalmi ismerősének – aki már a harmadik számnál elvesztette esélyét -, hogy most kellene következnie a nyolcasnak. És bejött! Az este folyamán két emberrel is összefutott, akiknek bilétáján egy számjegyben volt csak eltérés az övéhez képest. De ők is, és bárki, akinek elmesélte, mi történt vele, osztozott örömében. Meghívták egy italra, az Első Magyar Lepényesek külön ünnepi lakomát varázsoltak neki és barátainak.
Gergő a nyereménymotoron először az olajtartály kupakját vizsgálta meg. Konstatálta, hogy nem ugyanaz a technológia, mint a tavalyi túratárs gépén. Örömmel mesélte, hogy nagyon szép kis jószágra tett szert, és első útja egy budapesti korzózás lesz. A Street Rod mellé ráadásul egy új, Sony XPeria XZ telefont is nyert. Nyereményeit a budapesti Harley-Davidson kereskedésben tudná egy hét múlva átvenni. Csakhogy épp egy tiroli motorostúrán lesz, így szomorúan mesélte, hogy várnia kell, mire ismét találkozhat új szerelmével. Beszélgetésünket folyamatosan megzavarták az érdeklődő telefonok, és még a sátorbontás és pakolás is előtte volt, így nem zavartam tovább Gergőt. Széles utat kívántam neki az új motorjához!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »