A BMW természetesen nem hagyhatja, hogy a nagyon gazdag, és ráadásul nagyon jól motorozó (legalábbis reménykedjünk az utóbbiban is) vevőit elcsábítsa a Ducati. Az olaszok 1299 Superleggera névre keresztelt szuperszónikus telivérjére érkező válaszként már tavaly ősszel az EICMA keretén belül bemutatták a HP4 minden eddiginél különlegesebb változatát, amely logikusan a Race nevet kapta. A gép sarokszámai és műszaki megoldásai egyaránt lélegzetelállítóak!
Hogy lesz egy eleve nagyon bővérű sportmotor még jobb – azaz még gyorsabb? Az erőt nyilván nem lehet a végtelenségig húzni – sokkal okosabb a súlyon faragni és beletenni a legjobb futóművet. No meg napjainkban már a legfejlettebb segédelektronikákat is. Ennek megfelelően a HP4 Race 999 köbcentiméteres sornégyes erőforrását csak úgy érzéssel piszkálgatták meg a mérnökök. Így 215 lóerőt ad le 13’900-as fordulaton, míg legnagyobb forgatónyomatéka 120 Nm kerek 10’000-nél.
A tömeg csökkentésével sokkal komolyabban foglalkoztak. A sorozatban gyártott utcai specifikációval is rendelkező motorok között elsőként teljes karbon vázat kapott a bestia. A teljes tartószerkezet tömege egészen döbbenetesen: 7,8 kilogramm. A segédváz részlegesen szénszálból készült (három különböző magasságba állítható!), a kerekek viszont szintén teljesen karbonból épülnek fel. A felnik tömege 30 százalékkal kevesebb, mint a legjobb könnyűfém ráfoké!
Spóroltak egyébként mindenen, amin lehetett. Például az önindítót egy minimálisra összezsugorított, mindössze 5 Ah kapacitású lítium-ion akku tekeri – érzitek, hogy nem túl sokáig. Ezt nem fogod télen állni hagyni az eresz alatt, hogy majd márciusban simán beröffen! Viszont mindezen trükköknek köszönhetően a HP4 Race teljesen menetkész (azaz telitankolt!) tömege 171 kilogramm! Vagyis alig nehezebb egy versenykész WSBK masinánál.
Ezek után nem leszel meglepve, hogy máshol viszont nem spórolgattak. A futómű elöl Öhlins FGR 300 fordított teleszkópokból, hátul Öhlins TTX 36 GP központi rugóstagból áll. A lassulásról elöl Brembo GP4 PR monoblock féknyergek gondoskodnak, amelyek 320 T-type acél versenytárcsákba harapnak. Utóbbiak vastagsága 6,75 milliméter – tehát számítanak rá, hogy fognak a géppel határozottakat lassulni…
A második oldalon további technikai csemegéket tudhatsz meg, de azt is, hány HP4 Race fog készülni. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »