A Honda Africa Twin a motorkerékpárok világának egyik leglegendásabb modellje. Éppen ezért a huszonegyedik század elején való megszűnésétől kezdve motorosok ezrei várták, hogy egyszer visszatérjen a piacokra. Ez tavaly tavasszal be is következett, és a Honda tényleg apait-anyait beleadva kitett magáért: egy valódi terepképességekkel rendelkező, azaz “igazi” túraenduroval ajándékozta meg a motorosokat. A technikájában nyilvánvalóan modern masina tehát méltó maradt a legendás névhez, amint ezt abszolút legelső hazai tesztünkben mi is megállapítottuk.
Egy évvel a visszatérést követően most újfent az érdeklődés középpontjába került a Honda CRF1000L Africa Twin. Az új típusnak azt kell bizonyítani, hogy valóban mindenben megfelel nagy elődje tudásának. Most a legendás kalandmotor nem mással hívta fel magára a figyelmet, minthogy olyan tengerszint feletti magasságig jutott el, ami eddig kéthengeres motorkerékpárnak soha nem sikerült.
A rekordot egy aktív tűzhányón, az Argentína és Chile határán magasodó Nevado Ojos del Salado rémisztő meredélyein döntötte meg a modell, ahol egy öttagú motoros csapat egészen 5’965 méterig jutott fel vele. Az utolsó szakaszon Fabio Mossini, a Honda Sud America Team endurobajnoka ült a nyeregben, és akár magasabbra is juthatott volna – de hatezer méter felé közelítve már két méter mély hó állta útját.
A mindössze 24 órás “hegymászást” öt napos akklimatizálódás előzte meg. A motort Termignoni kipufogórendszerrel, módosított végáttétellel, új Metzeler MC360TM abroncsokkal és további Honda kiegészítőkkel szerelték fel. A rendkívül zord időjárás, a helyenként -5 fokos hőmérséklet és a murvás, sáros, homokos, valamint jégbordás terepeket egyaránt felvonultató útvonal páratlan kihívás elé állította a szervezőket és a pilótákat. Ők azonban nem hátráltak meg, így ismét bebizonyosodhatott, hogy terepképességeit illetően abszolút a kategóriája élvonalához tartozik az Africa Twin.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »