A motor igazából most, 2016 decemberében nem mellbevágó újdonság, hiszen egy hónapja mutatkozott be hivatalosan is a milánói EICMA-n. Sőt, már azt megelőzően beszámoltunk róla, hogy tesztelés közben lekémfotózták. Azonban érdemes végigolvasni műszaki tudását – ezekből, no meg a Ducati maximalizmusából lehet rá következtetni, hogy milyen vasat várhatunk a Multistrada 950 képében. Aztán a végén megtudjátok, mindezért a csomagért mennyit kér a márka – elöljáróban annyi legyen elég, hogy piacképes az ajánlat!
A fizimiska igazi Ducati Multistrada jegyeket visel. Magas a felépítés, de egyáltalán nem drabális a megjelenés. Mondhatjuk, hogy ez a legtökéletesebb túramotor-testhelyzet: egyenesen ül a pilóta, a térdszög sem extrém hegyes és a kormány is kellően magas és széles. A tank kialakítása is abszolút támogatja a dinamikus motorozást. Az utasnak is van kellő helye, nincsenek túl magasan a lábtartói – így vélhetően a hölgy utasok sem fognak berzenkedni egy hosszabb Multistrada nyergében töltendő túra miatt.
Az L2-es Testastretta erőforrás rövid löketű és 13,1:1 sűrítésű. A hengerenként négy szelepes desmodromikus vezérlésű klasszikus Ducati blokk 9’000-es fordulaton 113 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 96,2 newtonméter 7’500-nál. Természetesen vidáman teljesíti az Euro4 normákat is.
A mechanikus működtetésű csúszókuplungon és hat sebességes váltón keresztül a 950-es Multistrada hátsó kerekét értelemszerűen lánc hajtja. A biztonságos motorozást ma már magától értetődő módon DTC menetvezérlő elektronika is segíti.
Az első kereket két 48 milliméter átmérőjű teleszkóp fogja közre. A KYB USD egységek természetesen minden paraméterükben szabályozhatóak: az előfeszítés, a húzó- és a nyomófokozati csillapítás is a pilóta igényei szerint tekergethető. A rugóút 170 milliméter, a villaszög 25,2 fok, az utánfutás 105,7 milliméter. Hátul kétoldali lengőkar fogja közre a kereket, a központi rugóstag a Sachs-tól érkezik. Itt is ugyanúgy mindent tesztre szabhatunk, a rugóút pedig 150 milliméter.
A második oldalon további műszaki csemegék után az ár is kiderül, de sok további képet is találsz a Multistrada 950-ről. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »