Hat tipikus hiba a motoros öltözködés terén

Biztonság
2016. február 29., hétfő - Macko

A helyes motoros öltözködés egyrészt nagyon egyszerű: protektort mindenhova! Az utcán azonban rengeteg rossz példa akad: íme hat tipikus baki.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

EICMA 2025

EICMA 2025

Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (12 hozzászólás)

galoscsabus -
Igen, sok mindenben egyet értünk. De pl. hiányolom a kesztyű megemlítését. Egy nagyon lazának tűnő, letett tenyeres csúszás egy jó dörzsis aszfalton egy életre tönkre teheti a kézfejet. Annyi finom ideg, ín, izom van benne és mindez olyan sérülékeny. Nem hiába a kézsebészet az egyik legnehezebb baleseti feladat. Lehet boldogan élni pár centivel rövidebb jobb vagy bal lábbal, vagy karral (nekem van ilyen, ezt sajnos tapasztalatból mondom), a fájdalom elmúlik (jó esetben) és minden megy tovább. De béna ujjakkal vagy érzéketlen tenyérrel élete végéig, minden nap minden percében átkozni fogja a pillanatot a beutalt, amikor nem húzott kesztyűt motorozás előtt… 🙁 Amúgy az elméletet én is nem egyszer felrúgtam már….. de pl. 50 °C felett a Szaharában motorozva inkább vállaltam a kockázatot egy esésre, mint sem a hőgutáét vagy az agyvérzését 🙂 De csizma, hosszú nadrág, jó sisak és kesztyű akkor is volt rajtam.

Macko -
Erre nekem B_János fiatalkorú az örök példa. Körbemotorozták a Földközi tengert húszezer kilométeren, és egyszer ugrott le reggel kifliért az utca végére. Akkor csúszott el… Kórház, majd fájdalmak között több ezer kilométer. Azt mondta, nem érte meg nem felvenni a gatyát.

Intruder -
Maximálisan egyetértek az itt leírtakkal. „Tudok olyan motorosról, aki bármilyen normális sisakban életben maradhatott volna, csupán egy hasonló nyomorult dinnyehéj tehet róla, hogy nincs már köztünk.” Pl. VV Lorenzo

Helmets on -
A 6. pont kivételével egyetértek. Le leszek szólva de nekem az már ilyen „Brüsszeli pótkerék” kategória… Ha fényes nappal, felkapcsolt tompítottal közlekedő, majd 1 méter széles és 2 méter hosszú mozgó valamit valaki nem vesz észre, csak azért mert nincs rajta ‘kukásmellény’, akkor benne van a hiba…amúgy sem hiszem hogy ezen sok múlna: vagy egyáltalán nem látnak vagy rosszul mérik fel a sebességet… És ez egy hobbigép, nem mentőautó, vagy veszélyes áru szállító….van egy szubjektív határ. Ennyi erővel tényleg villogót a fejre meg szirénát….és arra sem lehetne mondani hogy nem növelné a biztonságot:)

Intruder -
Helmets on: Pár éve volt az új-zélandi vagy ausztál közlekedésbiztonsági szervezetnek egy olyan reklámfilmje, amiben a város összes motorosa meztelenül motorozott. Valami olyasmi volt a szlogen, hogy „mit tegyünk, hogy végre észrevegyetek” vagy valami ilyesmi. 🙂

Ogerg -
Némileg egyet értek Helmets on -al A fekete kocsikat sem kell vényvisszaverő matricákkal teleragasztgatni hogy látszódjanak. Az viszont igaz hogy ha minden fekete akkor azért egy váltó dzseki nem árt meg némi vényvisszaverő felülettel ha tudom előre hogy sötétbe nyúlhat a motorozás. Ennyit megtehetek de fényes nappal szerintem is felesleges kukásnak öltözni.

Csecsebogyó -
Igen, én is osztom Helmets on nézetét ! Sőt már a hátam közepére se kívánom ezt a félelemre épűlt biznisz világot!! Igazándiból ezek egy tévhitbe ringatják

Csecsebogyó -
(No akkor folytatom) … az embereket, hogy észre veszik majd őket.El kellene tudni fogadnia mindenkinek hogy mi mivel jár(hat), nem pedig áltatni ( fölmenteni magunkat )De persze belátom, hogy ez egy nagy üzlet, hisz kihasználja az emberek félelmét!

Csaba -
Én meg azt nem értem, hogy mi a francért vonzódik majdnem minden motoros ehhez a színhez. Azt nem mondom, hogy láthatatlan benne az illető, de azt sem állíthatom, hogy azonnal felfigyelnek rá a forgalomban. A tök fekete motoros ruhánál (és persze a hozzá dukáló teljesen fekete motornál) már csak egy rosszabbat szoktam látni, amikor ezt a motorost elkapja az eső és előveszi a szép fekete esőruháját…

Helmets on -
Intruder “mit tegyünk, hogy végre észrevegyetek” vagy valami ilyesmi. :)” Hülyék:) Itt a kies keleti pusztákon én úgy vagyok vele hogy inkább ne vegyenek minket észre – mármint a sóhivatalban – abból semmi jó nem származik: ” a pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve”… Szerintem erről a francia motorosok tudnának mesélni…

Helmets on -
Csaba Nem a feketén van a hangsúly, hanem hogy ne szablyák már meg minden részletét annak hogyan motorozhatsz! Pláne hogy sokkal hatékonyabb módon is lehetne növelni a biztonságot pl jó utakkal meg ésszerű közlekedés tervezéssel…de az meg ugye másnak a zsebéből venné ki (vonná el) a pénzt, azt a pénzt amit most is berakunk büntetés, adó, meg hamis biztonságérzetet adó cuccok ellenértékeként:)

Csecsebogyó -
– Szerintem nagyon sokáig csak, vagy majdnem csak fekete cuccokat ( de legalábbis sötétet) gyártottak, forgalmaztak ! – Talán pár éve kezdett el szinesedni a választék !

Előző bejegyzés

Motorral is támad az Uber

2016. február 27., szombat
Taxi

Következő bejegyzés

Dönthető négykerekű brutalitás Lazareth módra

2016. március 02., szerda
Különleges

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt