2015. novemberében a motorkerékpáros világ megismerhette az MT történetének következő fejezetét: az MT-10 igencsak sokkolóra sikerült. A Japán Sötét oldalának kreatív Ereje (ami angolul sooookkal vagányabbul hangzik) formálta MT-10 a teljes MT-mezőny legnagyobb teljesítményű motorkerékpárja. A nyomatékban gazdag 998 köbcentiméteres sornégyes motorblokkal és az agilis Deltabox vázzal a merész, agresszív MT-10 készen áll, hogy a motorozás teljesen új élményét engedje szabadjára Európa útjain. Az MT-10 a tervek szerint akkor érkezik a márkakereskedők bemutatótermeibe, amikor az európai motorosszezon is indul. A Yamaha most felfedi a legfontosabb műszaki adatokat, amelyeket a motor nyilvános bemutatkozása óta titokban tartottak – így lesz miről álmodozni a szebb napokig.
A 11’500-as fordulatszám melletti 118,0 kW (160,4 LE) teljesítmény azt jelenti, hogy a nakedbike hozza a konkurencia teljesítményét – a 9’000-es fordulatszám melletti 111,0 Nm nyomatékkal pedig az MT-10 fedélzetén vélhetően a váltót sem kell ész nélkül rugdalnunk, megold mindent egy gázcsavarás. A rövid, 1’400 milliméteres tengelytávnak és a 825 milliméteres ülésmagasságnak köszönhetően – valamint a teli olaj- és üzemanyagtartállyal is csak 210 kilogrammos pehelysúllyal – sportmotorszerű könnyedséget kaphatunk majd. Azért ezt a teletankolva 210 kilogrammot ízlelgessük még egy kicsit . . .
Az MT-10-zel végre igazi nehézfiút küldenek a ferdeszeműek a szorítóba, ami azért is érdekes, mert utoljára is a hangvillásoknak volt tökös csupasza, a többiek mindig alá- vagy fölélőnek a dolognak. Nagyon várjuk, hogy kipróbálhassuk ezt a hihetetlenül vagány és futurisztikus nakedet, ami szerintem nagyobbat üt majd, mint a túltolt B-King. Motorozhatóságban vélhetően hozza majd az Aprilia és BMW hasonló csupasz gépeinek szintjét – aztán hogy jobb lesz-e majd náluk, azt meglátjuk. A regisztrációs adóval együtt 4’698’000.- forintos ajánlott kiskereskedelmi árral az MT-10 kiemeli a Yamaha elkötelezettségét amellett, hogy a piac minden szektorában értéket nyújtson. Ez szép dolog.
A fontosabb műszaki adatok
Maximális teljesítmény: 118,0 kW (160,4 LE) 11’500-as fordulat mellett
Maximális nyomaték: 111,0 Nm 9’000-es fordulat mellett
Ülésmagasság: 825 mm
Teletankolt tömeg: 210 kg
Ajánlott kiskereskedelmi ár: 4’698’000.- forint
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »