Hihetetlen, de már öt éve lépett piacra a sokak által akkor szentségtörésnek tartott Ducati cruiser – az első az olasz cég kínálatában -, a Diavel. Az 1’198 köbcentiméteres Testastretta V2-es 162 lóereje és 127 newtonméteres nyomatéka igazi vadállattá tette a talján ördögöt. Amelyen az eltelt évek alatt finomhangoltak, ugyanis nyomatéka 130,5 newtonméterre hízott – igaz, azt 5’000 helyett 8’000 fordulatnál adta le. Tavaly novemberben azonban bemutatták a nagyon alaposan átdolgozott újdonságot, az XDiavelt.
A legfőbb változások egyike az erőforrás környékén történt, hiszen a változatlan hengerelrendezés mellett az 1’262 köbcentiméteresre hízott. A többi paraméter (hengerenként négy dezmodromikusan vezérelt szelep és két gyertya) megmaradt. Érdekes, hogy a legnagyobb teljesítmény 156 lóerőre csökkent, amit még magasabb fordulaton is ad le a blokk. A forgatónyomaték is kisebb lett, viszont a 129 Newtonméter háromezerrel lejjebb, 5’000-nél érkezik (pont mint a legelső generáció esetében).
Az erőforrás mellett azonban egyéb komoly változások is történtek. Először is a véghajtást lánc helyett bordásszíj vette át – valljuk meg, ez sokkal jobban illik a járműosztályhoz. A másik optikailag nagyon komoly eltérés a kipufogó: a végdob ugyanis nem nyúlik a hátsó kerék mellé, hanem már előtte véget ér egy nagyon állat, dragster-szerű kurta dupla csővel. Amin persze nagyon komolyan lehet vadítani, ugyanis a Ducati egy koncepciómotort készített a veronai kiállításra az XDiavel alapjain, amely a draXter nevet kapta – na ez már igazi dragbike-stílusú szörny lett!
A powercruiser osztályt abszolút a sport oldaláról közelítették meg. A Ducati Design Center hozta létre a szörnyet, amely rengeteg alkatrészt egy másik méltán híres-neves olasz gépből, a Panigale-ből vett kölcsön. Mindenekelőtt a hátsó nyúlványt formálták át, hogy egy rövidebb de magasabb pozíciót biztosítsanak a pilótának. A kormányt is mélyebbre engedték és a lábtartók helyzete szintén változott – körülbelül ott van, ahol eredetileg az utasé tartózkodott. A cruiseres jelleg ezzel nagyjából kompletten megszűnt – na de gyorsulni nem is az a legjobb!
A futómű és a fékek kompletten a Panigale Öhlins és Brembo cuccai – kompromisszum nincs! Ahol még komolyan változtattak, az a hátsó kerék maga, ugyanis egy lapos és még szélesebb (az alap ugye 240-es…) drag gumi került rá. Ezzel kanyarodni garantáltan nem lehet: a Ducati XDiavel draXter az egyenes haladásra van optimalizálva. A drag-gumi előtt egyetlen öblös csőben ér véget a Termignoli rettenetes kipufogója. Egy nagyon művészi videóval így mutatja be új szörnyetegét a gyár:
Természetesen ez a vas nem azért született, hogy rajthoz álljon bárhol 402 méteren. Nem, a draXter egy kiállítási darab, amelynek az oldalára festett nagy 90-es rajtszám sem a kunmadarasi regisztrációt szolgálja. Hiszen ő az első lépések egyike annak megünneplésére, hogy idén a Ducati kilencven éves lesz. Várhatunk tőlük még ezt-azt, ha így kezdik az évet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »