A Brough Superior nevet nem véletlenül hívták a motorok Rolls-Royce-ának a két Világháború közötti évtizedekben: a bárki által megvásárolható kétkerekűek közül ezek voltak a leggyorsabbak a huszas- és a harmincas években is. Valamennyi motorjuk egyedileg a megrendelő igényei szerint készült – részben ennek is köszönhették különlegességüket. Nem véletlen, hogy amikor néha felbukkannak egy-egy aukción, komoly összegeket adnak értük a gyűjtők: a márka atyja által több versenygyőzelmet elért SS100 már öt évvel ezelőtt is 100 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát. Na de hol van az a mostani lelethez képest!
A délkelet-angliai Cornwallban egy istállóban ugyanis felleltek nyolc darab motorkerékpárt a legendás márkából. A gépek mint Bodmin Moor Brough-jai kerültek be a köztudatba, és olyan különlegességek találhatók köztük, amelyeknek a létezése már csak legenda szinten létezett – tudták, hogy valaha voltak, de a hatvanas évek óta nem látta őket senki. Most azonban itt vannak, abban az állapotban ahogy kiásták őket a föld alól. Felújítás nélkül kerülnek kalapács alá, hogy majd azok állíttassák vissza eredeti formájukat, akik rozsdás roncsként is egy vagyont fognak fizetni értük.
Van köztük ugyanis egy négyhengeres Brough Superior is, amelyből összesen nyolc példány készült – ez volt az utolsó, amelyet még kerestek. De megkerült az a hátul dupla kerekű 750-es is, amely George Brough jó barátja, Hubert Chantrey tulajdonában volt. Ezt is várják a legmagasabb összegre a licit végén: 80-120 ezer fontot, azaz 35-50 millió forintot valószínűsítenek érte. Szintén sokra tartják a képen látható 1938-as 982 köbcentiméteres SS100-ast, amelyért ebben az állapotában is 60-80 ezer fontot, vagyis 25-35 millió forintot várnak vételárként. A legkevésbé értékes példány egy darabokban levő 1936-os SS80, amely még így rozsdásan és kosárban is ér 6-8 ezer fontot, vagyis 2,5-3,5 millió forintot.

Az 1938-as Brough Superior SS100 várhatóan 60-80 ezer font (25-35 millió forint) értékben fog elkelni
A teljes gyűjtemény – amely hozzáértők szerint az utolsó ilyen súlyú lelet a Brough Superior márka történetében -, nyolc darabja együttesen mintegy 340’000.- fontot, vagyis közel 150 millió forintot ér.
Cimkék:
A Ducati Panigale 1299 nem a legideálisabb alap café racer építéshez. A francia AD Koncept azonban láthatóan nem fél a nehézségektől.
Elolvasom »A legendás olasz márka csillaga folyamatosan ível felfelé, amióta a Mercedes-AMG átvette a stratégiai irányítást: az eladások 30%-al nőttek.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »