A Harley-Davidson alig dobta piacra legújabb modelljét, a Street 750-es gépet, a modell máris hatalmas népszerűségnek örvend. A Dark Custom családba tartozó motor a Battle of the Kings, közép-európai régióban, március 5 és április 15 között megrendezett motorépítő verseny főszereplője lett. Letisztultsága miatt tökéletesen alkalmas rá, hogy a tehetséges építők kiéljék rajta kreativitásukat. A budapesti csapat is részt vesz a megmérettetésben – alkotásuk az olvasói szavazatokra vár, hogy megnyerje a versenyt!
Mi más lenne a Harley-Davidson filozófiája, ha nem a szabadság, a képzelet szárnyalása és a lehetőségek határtalansága? Ezen filozófia szellemében a Harley-Davidson versenyt hirdetett, amely nem kisebb volumenű esemény, mint Közép-Európa eddigi legnagyobb és legrangosabb motorépítő versenye. A Battle of the Kings keretein belül 7 ország 19 versenyző-csapatának 3 hónap és egy gyári Street állt a rendelkezésükre, hogy megmutassák a képzelet szárnyalását és a lehetőségek határtalanságát, a motor minden részletéből áradó SZABADSÁG-ot. A budapesti műhely szakértői is beleálmodták a vasba fantáziavilágukat. De kik azok az alkotók, akik annyira elszántak és vakmerőek, hogy ötleteiket a legmagasabb szintű szakértelemmel párosítva kivitelezzék?
A magyar Street alkotásában résztvevő csapatot Rapkay Zoltán, a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője fogta össze Pákozdi Sapka Tamással, a Sapka Művek vezetőjével. “A Street modern, egyszerű, letisztult típusú Harley. Az átépítésében az volt a filozófiánk, hogy belevigyük a gépbe az amerikai tradicionális motorsport-kultúrát: a funkció és a hagyomány követése pedig életre hívta ezt a minimál-stílusú, kevés, de élénk színnel megvariált gépet. Az építés igazi csapatmunka volt: szinte csak Harley-alkatrészeket használtunk fel, így a vasról hamisítatlan Harley-stíluselemek köszönnek vissza. A formája kecses, de dögös, arányos, áramvonalas, néhol aszimmetrikus, ami miatt egyszerre harmonikus és egyedi. Nagy esélyünk van a dobogós helyek egyikére” – nyilatkozta Rapkay Zoltán.
Pákozdi Sapka Tamás szerint a Streettel igazán szórakoztató a motorozás. “A Streetből olyasmi huncutságot érdemes kihozni, amit mi is készítettünk. Fő motivációnk volt, hogy amit építünk belőle, sportos, száguldozós legyen, a motorozás pedig élvezetes, szórakoztató. Ez főleg kezdőknek és fiataloknak testhezálló. A Street egyik legjobb része a motorblokkja: erős, nyomatékos gép – aszfalton is lehet neki húzni, vagy árkon-bokron át mókázni rajta, ugyanakkor meg lehet vele jelenni. Amit kihoztunk belőle, funkcióit tekintve univerzális, mégis ízig-vérig Harley!”
Az idei Open Road Festen, június 10-14 között is kiemelt szerepet kapnak az épített motorok. A Custom Bike Show-ra a szervezők ugyanis meghívták a Battle of the Kings verseny valamennyi résztvevőjét! Matt vagy csillogó, kompakt vagy full-extrás, karcsú vagy robosztus – lesz mit megcsodálnia annak, aki ellátogat az idei alsóörsi fesztiválra! De addig is, CÉL a dobogó! A magyar Street-re az ide kattintva elérhető online felületen tudtok szavazni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »