Mi jut eszünkbe, ha a legdrágább motorkerékpárról kérdeznek bennünket? Egy méregdrága, agyon extrázott Harley-Davidson, netán a BMW csúcs csatahajója, a K1600GTL Exclusive? Ezek mind kispályás játékosok, ráadásul igencsak az ifi korosztályból, ha tényleg a legdrágább példányt keressük. Az új motorok között nem is érdemes nézelődni, hiszen a rendkívül különleges Midual Type 1 is csak olcsó játékszer, nem mellesleg szintén fiatal darab a nemrégiben elkelt Brough Superior SS100-hoz képest.
A november végén lezárt árverésen közel 121 millió forintnyi összeget ajánlott érte egy lelkes gyűjtő. A motor igencsak nevezetes, hiszen a korabeli híres Alpine Trial nevű hegyi futamról kapta a nevében szereplő Alpine Sports utótagot. A márka alapítója, George Brough összesen hat kupát szerzett a híres versenyen, amely többek között a Stelvio hágót is érintette. Ezzel a vételárral azonban csak a negyedik helyet tudhatja magáénak az 1929-es gyártású angol csodagép.
A harmadik helyen a rövid életű Cyclone márka Board Track Racer nevezetű bringája áll, 1915-ből. A maga idejében is igazán különleges gépnek számított, így nem csoda, hogy 2008-ban, közel egy évszázad elteltével 136 millió forintnyi dollárért kelt el. A 996 köbcentiméteres, hengerenként négy szelepes V2-es erőforrással hajtott járgány megfutotta a 111 mérföldes óránkénti sebességet, amely átszámítva több mint 150 km/óra.
A második helyezést egy tényleg ritka motor tudhatja magáénak, ugyanis két példány maradt épségben a kétszáz legyártott darabból. A készítő pedig nem volt más, mint a neves Winchester gyár, amely fegyvereivel meghódította a vadnyugatot. Az 1910-es gyártású Winchester 6HP-t nem meglepő módon egy fegyvergyűjtő tárazta be magának otthonra, csaknem 144 millió forintos összegért cserébe. Elmondása alapján nagyon jó vételt csinált.
A legdrágább kétkerekű, amely nyilvános árverésen talált gazdára, nem más, mint a motoros körökben alapműnek számító, már-már lerágott csont jellegű film, a Szelíd motorosok főszereplője: Captain America, egy Harley-Davidson Panhead. Ezt a járgányt szinte egyből felismerné bárki, aki valaha is televízió közelébe került a világon. A Peter Fonda által hajtott vas idén októberben került kalapács alá és több mint 400 millió forintot érő dollárért cserébe került új gazdájához. A motor érdekessége, hogy a filmbéli főszerep előtt rendőrmotorként funkcionált Los Angelesben. A szerep kedvéért radikálisan módosították a Panheadet – ennek a Harley nem örült túlzottan, ugyanis ez a szerep törvényen kívüli képet ábrázolt a márkáról.
Ezen vételárak mellett joggal nevezhetünk játékszernek akár egy Ducati Panigalét, de még egy Ronax 500-as kétütemű versenymotort is. Az átlagember számára elérhetetlen és elképzelhetetlen összegekről van szó, másoknak a motorgyűjtés szimpla hobbi, ahol a 100-200 milliós vételár sem vészes egy újabb ritkaságért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »