Az ausztrál mérnök talán maga is vállalja, hogy soha nem volt normális – legalábbis a szónak abban az értelmében, hogy számára semmilyen megszokott műszaki megoldás nem tud izgalmas lenni. Gondoljunk csak vissza jó néhány éve bemutatott összkerékhajtású- és kormányzású motorjára. A távoli kontinensen pedig divat lehet V8-as motorokat építeni – legalábbis a közelmúltban is egy ilyen igazi műszaki csemegét láthattunk. Persze nem kell egy V8-asnak feltétlenül nagy lökettérfogattal rendelkeznie – gondoljunk csak a pici kis Ducati Eleonore erőforrásra. Na de ne kalandozzunk, nézzük inkább, mit alkotott Drysdale mester!
A 90 fokos V8-as az ausztrál zseni által már közel húsz éve (!!!) épített hasonló 750-esen alapul. Az erőforrásba két Yamaha FZR600-as hengerfejet épített be – vezérléssel és szelepekkel együtt, így a V8-as logikusan 32 szelepen át lélegzik. A dugattyúk még gyáriak, a hajtókaroktól azonban már minden saját konstrukció – beleértve a főtengelyt is. A befecskendezést két Keihin 39-es holmi látja el, amelyek egy-egy Honda CBR600-ból származnak. A kipufogó két 4-1 rendszerből áll, amelyek az ülés alatt pöfögik ki a V8-as gázait.
A váltó egy kazettás rendszerű hat sebességes szerkezet, amely egy Yamaha FZR1000 kuplungjának segítségével kapcsolódik a blokkhoz. A rugózó elemeket egy Yamaha R1-ből kölcsönözte Ian Drysdale, a lengővilla viszont a Kawasaki ZZR1100-ban kezdte a pályafutását. No és hogy mit tud ez a blokk? A legnagyobb teljesítmény 150 lóerő, a maximális fordulatszám viszont nem gyenge: percenként 15’000!
A képeken látható Drysdale 1000 V8 már elkelt, a mérnök azonban még négyet tervez építeni. Az áruk nem csekély: laza százezer dollár, de nem ausztrál-, hanem amerikai. Az pedig jó 22,5 millió forint. A jelek szerint ennek ellenére lehet rá kereslet, mert a mini sorozat befejezése után Ian egy naked verziót is tervez, amelyből egyet meg akar tartani magának.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »