Tavaly nyáron még semmilyen részletet nem közöltek, csak hogy valami egészen csúcs szuper cuccal fognak megajándékozni minket. Nos, itt vannak a legfontosabb technikai adatok és egy csomó gyönyörű fotó (érdemes végignézni a galériát) a valóban létrejött és sorozatgyártásra kész Lotus C-01-ről.
A gépet egy 1’195 köbcentiméteres, 75 fokos hengerszügű vízhűtéses V2-es mozgatja hat sebességes váltón keresztül a megígért 200 lóerős teljesítménnyel. A váz és a burkolat nagy szilárdságú – a repülőgép-iparban használt – acélból, titániumból és szénszálból állnak. Így a masina száraz tömege 181 kilogramm. Nem rossz, mi? Menetkészen sem lesz sokkal súlyosabb, az üzemanyag-tartály ugyanis csupán 10,5 literes. Nem egy tipikus túramotor, na!
A menetteljesítményekről nem beszéltek részletesen, de vélhetően durvák lehetnek. Hogy ne csak száguldani lehessen, hanem meg is állni, arról elöl dupla 320 milliméteres tárcsafékek gondoskodnak négy dugattyús féknyergekkel – hátul pedig egy 220 millis tárcsát szorít egy kétdugós satu. A hátsó gumi egy elég megszokott méret – 190/55ZR17 -, az első azonban kevésbé elterjedt: 120/70ZR19. Bár nem is annyira, hiszen a legkelendőbb európai típuson is ilyet találunk…
A gépet a Kodewa, a Holzer Group és Daniel Simon hozták össze. Ára nem ismeretes, azonban biztosan eszeveszett összegért lesz csak hazavihető. De lehet, hogy a pénzen kívül protekció is kell majd gazdagon, hiszen a sorozatgyártást egy nem túl vastag 100 darabos szériára korlátozták.
“Nem csupán egy motort akartunk létrehozni, hanem egyfajta mozgó műtárgyat.” – mondta Dr Colin Kolles a Kodewától. Günther Holzer, a Holzer Group igazgatója pedig így büszkélkedett: “Az elsők között voltam, akik motorozhattak a Lotus C-01-el. Azt kell mondanom, hogy a durva menetteljesítmények és a páratlan vezethetőség igazán különleges ötvözete ez a motor. A csapat olyat alkotott, amely gyönyörűen néz ki, hihetetlen hangja van és ami a legfontosabb: szenzációs motorozni vele!”
Tesztmotor vélhetően nem jut majd Magyarországra (ezt viccnek szántam!), így érjük be a fotógaléria nyújtotta élménnyel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »