Az X-1003 a lehető legmagasabb fokú kényelmet biztosítja viselőjének: nyolc méretben kapható, amelyekhez három különböző nagyságú, külső kompozit héj tartozik (XXS-M1, M2-L, XL-XXXL). A három különböző héjméretnek köszönhetően az X-1003 súlya és térfogata a lehetséges minimumon marad, illetve arányban áll viselője testméretével. Érdekesség, hogy az M-es modell a legkisebb és a középső méretű héjjal is kérhető (M1 és M2).
Az X-1003 állrészét a Nolan Group által szabadalmaztatott, speciális Dual Action nyitószerkezet mozgatja. A Dual Action egyik jellegzetessége, hogy az állrész elliptikus pályán mozog, ami csökkenti a sisak méretét és légellenállását az állrész nyitott helyzetében; a másik, hogy minimálisra csökkenti az állrész véletlen felnyílásának esélyét. A nyitás két gomb segítségével, de egy kézzel végezhető el; az állrész csak akkor nyílik ki, ha először aktiválják az alsó biztonsági kapcsolót, majd utána a felső kioldógombot. Az X-1003 zárt és nyitott sisakokra érvényes homologizációval is rendelkezik (P/J minősítés), ami azt jelenti, hogy teljesíti a zárt és a nyitott fejvédőkre vonatkozó biztonsági előírásokat is.
A biztonságos és kényelmes motorozást szolgálja a rendkívül széles plexi, amely a megszokottnál nagyobb látómezőt biztosít. A plexi egyszerűen és gyorsan le- és felszerelhető, a művelethez nincs szükség szerszámokra. A mindkét oldalán karcálló bevonattal ellátott plexi páramentességéről Pinlock® párásodásgátló gondoskodik. Az X-1003-hoz beépített napellenző (VPS) is tartozik, amely a sisakhéj bal oldalán elhelyezett csúszkával szabályozható. A VPS lencséje karcálló és páramentes bevonatot kapott.
Az antibakteriális Unitherm2 Touring Performance Comfort bélés teljesen egészében kivehető és mosható, beleértve a nyakrésznél található komfortpárnázást is. Különleges megoldás az Eyewear Adaptive (EA) arcpárna, amely a szemüveget viselő motorosok kényelmét szolgálja. Az EA segítségével egyszerűen és gyorsan kialakítható a szemüvegszárak számára szükséges hely a sisak belsejében. Ha nincs szükség szemüvegre, az EA arcpárnák visszaalakíthatók eredeti állapotukba. Az olasz mérnökök kiemelkedően hatékony szellőzőrendszerrel látták el az X-1003-at. A TVS (Touring Ventilation System, Túra Szellőzőrendszer) a plexi alatt és a homlokrészen is rendelkezik egy-egy szellőzőnyílással, amelyek a sisak belsejében húzódó szellőzőcsatornákkal és a tarkórészen található kivezetőnyílásokkal együtt folyamatos levegőáramlást biztosítanak a sisak belsejében.
Az X-lite X-1003 Microlock2 csatjának jellegzetessége a dupla kialakítás: a nyitás az ergonomikus formájú, piros műanyag csattal végezhető el, a rögzítés és az oldás viszont a masszív, alumíniumból készített ricnis csat feladata: ez kapaszkodik bele a pontos, mikrometrikus, tíz fokozatú állíthatóságot biztosító zárnyelvbe. A nagyobb biztonság érdekében a piros nyitócsat csak közel derékszögű elfordítással oldható. A Microlock2 mindezeknek köszönhetően minimálisra csökkenti a csat véletlen kinyílásának esélyét, ugyanakkor ergonomikus kialakítása révén egyszerűen használható. A Microlock2 emellett jelentősen kisebb és könnyebb a korábbi Microlock csatnál.
A legtöbb X-lite bukósisakhoz hasonlóan az X-1003 is rendelkezik előkészítéssel a gyári N-Com X-Series BX4 PLUS kommunikációs rendszer beépítéséhez. Az X-Series BX4 PLUS készülék a hagyományos sisakkommunikációs funkciók (Bluetooth kapcsolódás mobiltelefonhoz, MP3-lejátszóhoz, GPS-hez, intercom négy motorkerékpár között és utassal, konferenciabeszélgetés, vezetékes csatlakozás PMR-rádióhoz és fedélzeti audioeszközökhöz) mellett egy különleges szolgáltatást is nyújt. A készülék az Univerzális intercom funkció segítségével képes Bluetooth-on kapcsolódni más gyártók sisakkommunikációs készülékeihez. Az Univerzális intercom lehetővé teszi a beszélgetést az utastárssal illetve a velünk együtt utazó többi motorossal akkor is, ha ők nem N-Com sisakkommunikációt használnak. Mindez azért jelent újdonságot, mert a kommunikációs készülékek eddig jellemzően csak a saját márkatársaikkal tudtak kapcsolatba lépni, a motor vezetőjének és utasának, illetve a velük együtt utazó többi motorosnak mindig ugyanolyan gyártmányú sisakot (gyári sisakkommunikáció esetén), vagy legalább ugyanolyan márkájú kommunikációs készüléket kellett használnia.
További újdonság az N-Com okostelefon alkalmazás, amely Android operációs rendszert használó mobiltelefonokra telepíthető. Az alkalmazás egyszerűen használható, felhasználóbarát kialakítású grafikus kezelőfelülettel rendelkezik, segítségével az N-Com készülékek összes szolgáltatása és beállítása elérhető. Az N-Com alkalmazást futtató mobiltelefon akár távirányítóként is használható motorozás közben, ez a felhasználási mód azonban csak akkor javasolt, ha a telefont biztonságosan rögzítik a motorkerékpár kormányán egy speciálisan erre a célra tervezett tartó segítségével. Az N-Com alkalmazás további előnye, hogy a sisakkommunikációs készülék beállításai bárhol, bármikor módosíthatók, nincs szükség PC kapcsolatra. A kedvenc rádióadók kiválasztása és tárolása, az audiobeállítások módosítása, a csatlakoztatott Bluetooth eszközök kezelése és néhány egyéb funkció korábban csak számítógépen keresztül, az N-Com Wizard program használatával volt lehetséges. Az N-Com alkalmazás a Google Play áruházból tölthető le, természetesen ingyenesen.
Az X-1003 két láthatósági (Hi-Visibility) és két dekorfényezéssel (Tourer), valamint hat alapszínben (Elegance) lesz kapható az X-lite bukósisakok hivatalos magyarországi forgalmazójánál, az EuroMotor Kft.-nél, fényezéstől függően 149’000.- és 164’000.- forintos árakon. További információ az EuroMotor Kft. üzletében (1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c), a +36-1-877-4430-as telefonszámon, az Euromotor honlapján, valamint a pult@euromotor.hu e-mail címen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »