Amikor cruiserekről beszélünk, akkor többségünknek egy Harley-Davidson vagy Indian sziluettje jelenik meg. Ugyanakkor ezek a hosszú tengelytávú, nagy lökettérfogatú és azért általában nem is kis tömegű motorok itt felénk, Európában nem az igazi használhatóságot képviselik. Városba vagy ingázásra sokkal alkalmasabb egy kisebb járgány – de sokaknak igényük sincs a hatalmas V2-es blokkokra. Nos, nekik jelenthet alternatívát a kínai Johnway márka cruisere, a V400.
Annyit gyorsan le kell szögeznünk, hogy a modell nem vadonat új, hiszen már tavaly bemutatták. Kínában. Az európai forgalmazása azonban most indul. Nos, a V400 nem is nagyon tudná eltitkolni, hogy tervezői az Indian Scout típust jó sokkáig nézegették, mielőtt nekiültek az első skicceknek. A Johnway újdonsága szinte parádésnak nevezhető szinten “idézi fel” az amerikai vas megjelenését és részleteit – éppen csak a feliratok és a méretek nem egyeznek.
A pontos technikai adatokat megvizsgálva valóban egy egészen életképes kis motor rajzolódik ki. Valamivel két méter feletti a teljes hossz, az ülésmagasság pedig 710 milliméter – vagyis innen tuti mindenkinek le fog érni a lába. A négy decis V2-es 33 lóerőt és 28 newtonmétert ad le, amellyel a kis cruiser 140 kilométer/óra körüli végsebességet tud. Ennél azonban talán még fontosabb a tömeg, amely a hírek szerint csupán 165 kilogramm! Ja, és a 18 literes tankkal még nem is kell majd túl sűrűn benzinkutak után kajtatni. Végül dicsérjük még meg a futóművet és a fékrendszert: előbbi fordított teleszkópokból és központi rugóstagból állnak, melyekből utóbbi előfeszítése állítható csak. A fékek viszont elöl dupla, hátul szimpla tárcsákkal és természetesen kétkörös blokkolásgátlóval szavatolják a biztonságos megállást. A V400 elöl 120, hátul pedig 150 milliméter széles gumikon gördül.
A Johnway V400 forgalmazása most indult el – elsőként a francia piacon. Négy színben kapható: narancs, vörös, zöld és fekete. Ottani ára 5.990.- euró, ami simán csak forintra váltva 2,2 milliót ad – persze nálunk a magasabb közterhek miatt ennél vélhetően többe fog majd kerülni. Mármint abban az esetben, ha egyáltalán lesz hazai forgalmazása is. Bízzunk benne, hogy igen – hiszen teszteltünk már hasonló kategóriában Benelli 502C-t vagy éppen Honda Rebel 500-ast – bár azok mind erősebbek és nem is V2-esek. Viszont a Keeway V302C már közvetlen versenytárs – és az is komoly meglepetést okozott, amikor kipróbálhattuk!
Cimkék:
Ötödik alkalommal kerül megrendezésre az Elektromos Motoros Találkozó és Családi Nap. Az érdeklődőket most szombaton várják az Aktív Parkban.
Elolvasom »Június első szombatján került megrendezésre az 5. Elektromos Motoros Találkozó. Mi is kint voltunk, beszámolunk a látottakról.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »