Megjelenése óta a világ számos piacán remek eladásokat produkál a KTM legkisebb kalandmotorja, a 390 Adventure. Sőt, az ügyfélelégedettség terén is kimagaslóan teljesít. Aki meg tud vele mentálisan bírkózni, hogy nem szolgálja legalább ezer köbcenti az egóját, az roppant boldogan motorozik a kis KTM-mel. A 43,5 lóerő és a 37 newtonméter a 158 kilós száraz tömeggel megáldott masinát kellő agilitással mozgatja közúton és könnyű terepen is. A futómű a márkától megszokott módon abszolút rendben van – vagyis a motor tényleg hihetetlenül sokoldalú. Erről néhány éve volt szerencsém nekem is meggyőződni – azóta is fel-felmerül bennem, hogy egyszer egy ilyenre ülök át a jelenlegi F 800 GS-emről.
Ráadásul alapból is jól felszerelték a gépet. ABS, kanyar-ABS, elektronikus gáz, többféle vezetői üzemmód, sebességtartó automatika, gyorsváltó, színes TFT bluetooth kapcsolattal – ez azért elég fullos csomag! Egy ideje rebesgetik, hogy a KTM egy jobban- és egy gyengébben felszerelt változatot is megjelentet majd. Az előbbi állítható futóművet kap, utóbbiból pedig “kicsontozzák” az extrákat. Ez utóbbi kivitel jelent most hivatalosan is meg 390 Adventure X néven – egyelőre sajnos csak Indiában.
Egészen egyszerűen oldották meg a feladatot: kivettek a motorból mindent az ABS kivételével – az legalább továbbra is tud off-road módot. A TFT kijelző maradt – de a telefonoddal már az sem tud kapcsolódni. A többiről pedig mind le kell mondani. Ezzel azonban jelentőset lehet spórolni. Egyelőre az indiai árakat ismerjük: ott a nálunk is kapható “sima” kis-adventure 337.000.- rúpiát kóstál, az új X kivitel pedig csupán 280.000.-, ami 17% megtakarítást jelent. Persze az árak nehezen vetíthetők át a hazaira, hiszen a modellt gyártó ország belpiacán a nálunk 2.694.000.- forintos alapár mindössze 1.388.000.- átszámolva. Azaz alig több, mint a fele… Amennyiben a hazai árból vesszük le a 17 százalékot (legyünk optimisták!), akkor idehaza 2,2 millió környékére is lemehetne az ára. Persze mindez sajnos csak teória, hiszen egyelőre azt sem tudjuk, Európában is forgalmazni kívánja-e a KTM a “kicsontozott” kis-kalandorát. Én nagyon remélem, hogy lesz annyi eszük!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »