A 2021-es év legvégén sikerült már kipróbálni a CFMoto egyik modelljét – a 650MT is egészen jó csomagnak tűnt az árához képest. Éppen ezért érdemes röviden szót ejteni ennek nagytestvéréről. Ennek apropója nem más, mint hogy a már eddig is létező 800MT kapott egy még spécibben felszerelt modellváltozatot, amelyre a roppant hangzatos CFMoto 800MT Explore Edition nevet akasztották. Nagy vonalakban fussuk át, mit is kínál ez a masina.
A már létező 800MT Touring tudományával kell kezdenünk. A motor lelke egy soros, kéthengeres, 799 köbcentis erőforrás, amely 91 lóerőt és 75 newtonmétert állít a vezető szolgálatába. Az erőt elektromos gázon keresztül szabályozhatjuk, így vannak üzemmódok is – igaz, „csupán” Sport és Rain. A futómű KYB fordított telóból és központi rugóstagból áll – amelyeknek ráadásul minden paramétere állítgatható. A rugóutak ugyan nem hosszúak – elöl 160, hátul 150 millit mozognak a kerekek – de a 800MT nyilván nem krosszmotor.
A biztonság terén szerencsére áldoztak a tervezők. Nem csak ABS, hanem alapból kanyar-ABS jár a géphez, és szériában adják a bukócsövezést is. De van kormánygátló és a tempós haladásért gyorsváltó is. Az Explore Edition nevű új verzió ezeket fejeli még meg egy fejlett menetvezérlő elektronikával, amely aszfalton és lazább talajon is biztos gyorsulást és stabilitást ad. Itt a műszerfal egy 8 colos folyadékkristályos egység, és a forgalomban holttérfigyelő radar is fokozza a biztonságot. A „terepképességet” ezen a kivitelen Michelin Anakee Adventure abroncsok javítják.
Természetesen amikor valaki sok földutat tartalmazó viágjárásra indul, erőlködés nélkül tud bütykösebb gumikat is tetetni a 800MT Explore Edition-re. A 19-es első és 17-es hátsó gumik mérete ugyanis olyan klasszikus túraenduros, amelyre komoly kínálatból válogathatunk. A 231 kilós menetkész tömegű kalandmotor pedig könnyen felszerelhető többféle csomagtartó-rendszerrel (van gyári is), hogy megfelelő mennyiségű cuccot pakolhassunk a kalandozáshoz. A Touring változat már kapható Magyarországon is – a részleteket és az árát itt találod róla. Bízzunk benne, hogy idén egy tesztet is készíthetünk vele!

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Igen, ez a márkanév. Xiangshuai. Új márka, kizárólag cruiserekkel támad. Nehéz eldönteni, hogy mennyire vegyük komolyan őket...
Elolvasom »A hölgy minden külső segítség nélkül elmotorozott Barcelonából Fokvárosba. Afrika meghódítása egy elektromos kismotorral...
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »