Akár tetszik, akár nem: a nagyvárosi közlekedés legjobb eszköze az elektromos robogó. Így a lokális légszennyezés a legsűrűbben lakott – és a fűtések miatt legszennyezettebb – területeken legalább a jármű miatt teljes nulla. Könnyű és gyors az előrehaladás a forgalmas területeken is. Használhatjuk a buszsávot, ingyen parkolunk – ráadásul mindenhol nagyjából közvetlenül a célpontunk bejáratánál. Még ha valamilyen agglomerációs településről járunk be, akkor sem találunk jobbat – csak akkor már olyan robesz kell, amely bírja az autópályás szakaszokat is – tehát tud legalább egy 100-110 kilométer/órás utazósebességet. A BMW 2022-ben piacra dobott elektromos robogója, a CE 04 ezt mind tudja. Ráadásként megtoldja a listát egy annyira formabontó megjelenéssel, amely garantálja, hogy minden tekintetet magára vonzzon. Hogy szép vagy csúnya, az nézőpont kérdése – de vitán felül mindenki megnézi. A kérdés már csak az: milyen mint robogó? Most kiderül:
Tehát pontosan olyan, mint amilyennek kinéz. Különleges. Formabontó. Prémium. Vagyis annak a célközönségnek, akinek a BMW szánta, akár tökéletesnek is nevezhetjük. Csak a sokkoló megjelenés jöjjön be nekik annyira, hogy bizalmat szavazzanak ennek az egészen érdekes robogónak. A CE 04 első éves értékesítési adatai – mert állítólag alig győzik gyártani, annyi fogy belőle Európában – azt mutatják, hogy a bajorok jó nyomon járnak. Akinek nem tetszik, az meg így járt. 🙂
Nem húzták túl az elektromos hajtást, és valóban igényesen oldották meg. A motor a jármű tömegközéppontjában van (szinte egybeépítve az akkupakkal) – így kisebb a rugózatlan tömeg. A teljesítmény a felhasználási területre bőségesen elegendő, és a menetdinamikával sem lesz nagy gond a mindennapi életben.
Nagyon egyszerű a futómű, mégis elfogadhatóan teszi a dolgát még a gyatra magyar utakon is. Amikor pedig jó az aszfat, szinte élvezetesnek nevezhető módon lehet vele haladni. Nem csak egyenesekben, hanem a kanyarokban is. Egyedül a terhelhetőség hagy kívánnivalót maga után – az arra utal, hogy a formabontóan hosszú ülést igazából egy főre tervezték.
A fékrendszer hibátlan. Főleg, ha hozzátesszük a generátorféket, amely a városba legjobb ECO üzemmódban gyakorlatilag szükségtelenné teszi a fékkarok használatát. Így energiát és fékbetétet is nagyon sokat tudunk spórolni – meg stresszt is!
Néhány aprósággal sokkal jobb lehetne a használati értéke – de ezeket a forma oltárán lespórolta a BMW. Utólag ugyan a nagy részük korrigálható – de ahhoz a vaskos vételár kifizetése után még jobban be kell túrni a zsebünk mélységes bugyraiba…
Bár a kilométerköltség bármilyen benzines társa mellett megállja a helyét, de a CE 04 bekerülési költsége annyira magas, hogy igazából nem objektív okok miatt fogja senki megvenni. Hanem azért, mert AKAR EGY ILYET!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »