Mára már komolyan széles körű paletta áll az osztrák KSR rendelkezésére. A kínai CF Motoval való együttműködésen túl hozzájuk tartozik a Lambretta, a Motron, a Niu, a Sur-Ron, a Brixton és a szépen csengő olasz Malaguti is. Sok többi mellett az utóbbi brand kisebb tagjai, a Dune 125 és a Madison 300 nálunk is jártak már. Ezúttal egy mindennapi kisnakeden dolgoznak. Az lesz a Drakon 125, aminek mint kiderült, érkezik a 250 köbcentis nagyobbik testvére is.
A típusengedélyeztetési papírokból az derül ki, hogy a motor létrehozásában a kínai Zongshen lesz az osztrák anyacég partnere. A Piaggioval szorosan együttműködő ázsiai vállalat az Apriliához áll a legközelebb, hiszen az olasz márka kínai belpiacos modelljeit egészen konkrétan ők gyártják. Itt kanyarodunk máris vissza a Malagutihoz.
A Drakon 250-ben az a Zongshen blokk lesz, amit az Aprilia a kínai piacos GPR250-ben és GPR250S-ben használ. A 249 köbcentis motor pedig az Aprilia RS125 és Tuono 125-ben dolgozó egységek nagyobbik változata. Azaz az osztrák tulajdonú olasz márka kínai blokkja olasz gyökereket tud felmutatni, ami viszont Rotax származék. Azt hiszem ezzel a kör bezárult.
Cimkék:
Miután ma már az európai piacnak is részei a kínai gyártmányú blokkok, kíváncsian figyeljük, hol jelenhet meg a két új Benda V4.
Elolvasom »Mark Purslow mellett Olivier Lavorel és az ír Davy Morgen sem tér haza a családjához a 2022-es Isle of Man TT-ről.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »