Két évvel ezelőtt nagy búcsúzó volt a 2007-ben még 750 köbcentis változatában bemutatkozó Aprilia Shiver 900, valamint a Dorsoduro testvérmodellje. Az Euro5 lenyomta az olasz V2-es fejét a víz alá. Most, bár hivatalos gyári megerősítés még nem érkezett, de a fotók tanúsága szerint visszatérnek. Egy nem is olyan apró csavarral: Gilera név alatt.
Az alábbi rejtőszínbe öltöztetett Shivereket egy szemfüles kínai motorrajongó fotózta. Ez pedig tökéletesen összepasszol egy régebbi hírrel, miszerint a Zongshen 900 köbcentis V2-es motorral kíván új életet lehelni a Gilera névbe. Akkor még csak úgy tűnt, hogy a Cyclone RA9 tanulmánymotor kapja meg a Shiver blokkot, de ami készen van, az mégiscsak készen van.
Álcafestés ide vagy oda, ez letagadhatatlanul két Shiver 900. Különbséget lényegében nehéz felfedezni. Pusztán a TFT-kijelző, valamint a Gilera brandelt fényszóró árulkodik a megújulásról. Kommüniké hiányában csak találgathatunk, hogy mi lesz a motor sorsa. Euro5-höz frissítik? Vagy megtartják úgy, ahogy van és más, enyhébb környezetvédelmi előírásokat tartó piacokra szánják?
Cimkék:
Júliusban kiderül, hogy mennyire volt helytálló a Triumph korábbi ígérete, miszerint a TE-1 mindössze 220 kiló lesz.
Elolvasom »A mindössze 29 éves Mark Purslow motorversenyző a Ballagarey kanyarban veszítette életét a Man-szigeti viadal időmérője során.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »