Fontos érdekesség azoknak, akik nyugati szomszédunk felé tervezik idén a motoros túrát, hogy május közepétől új szabályozás lépett életbe Ausztriában, amely egyebek mellett szigorúan bünteti az egykerekezés intézményét. A kiszabott pénzbírság 300 eurónál kezdődik, de ez az összeg nagyon felszaladhat és szélsőséges esetben még a jármű esetleges elkobzása is terítéken van.
Az osztrák közlekedési törvény új kiegészítése szerint büntetendő az olyan motorkerékpár felhasználás, amelynek során nem érintkezik mind a két kerék az útburkolattal. Azaz no egykerék, no stoppie. Még egy kósza power wheelie sem, függetlenül attól, nem biztos, hogy az a legnagyobb baleseti rizikójú pilóta, aki egykerekezés közben kontroll alatt tudja tartani a gépét.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy szintén büntetési tételt érdemel, ami “egy vagy több kerék hosszabb ideig tartó, túlzott megcsúszásával, a jármű saját tengelye körüli sodródással jár.” Szóval a burnout, a Max-kör és a powerslide is eurósítva lett. A szabályozást némileg árnyalja, hogy ezeket leginkább lakott területen lehet betartatni, ahol ezeknek tényleg ritkán van keresni valójuk. A büntetési tételek 300 eurónál kezdődnek, de a notórius ismétlőknél, záróvonal átlépéssel, veszélyesnek ítélt előzéssel, gyorshajtással ötvözve ez akár 10.000 euróig is felkúszhat és a motor legfeljebb 72 órás elkobzásáig.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »