Jómagam 2009 óta hordok nagyobb részben a Nolan cégcsoporttól származó sisakot. Volt közben más is, meg sokféle fejvédőt próbálhattam ki egy-egy rövid menetpróba erejéig. Tudom, hogy létezik jobb sisak ezeknél a világon, de én mindig maximálisan meg voltam velük elégedve. És ez tényleg nem a reklám helye, hanem simán tény. 🙂 Az olasz vállalat pedig idén nagyon jeles jubileumot ünnepel: 50 évesek lettek. Ebből az alkalomból ők egy születésnapi, limitált szériás kollekcióval jeletkeztek. Mi pedig a forgalmazó Euromotor üzletében felvett videóban nem csupán ezeket mutatjuk meg olvasóinknak és nézőinknek, hanem szemezgetünk a Nolan márkához köthető újítások között is egy keveset. Tartsatok velünk!
Megjelenik az első Nolan bukósisak, az NO1. Ez egy nyitott bukó volt, amely a General Electric által kifejlesztett polikarbonát anyagból, a szabadalmazott LEXAN-ból készült. Még ugyanabban az évben piacra dobják az NO4 modellt, amely az első olyan európai gyártású bukósisak, amelynek héjszerkezete termoplasztikból van.
Új logóval jelentkezik a cég, amely sokkal modernebb az addig használtnál. Ennél talán fontosabb esemény is történik ebben az esztendőben: megjelenik a Nolan N31, amely a világon elsőként tartalmazott rugós pleximechanikát.
Bemutatják az N35 típust. Ebben jelenik meg a világon elsőként a Microlock csatt, amely sokkal biztonságosabbá teszi a sisak áll alatti zárását. Az addig használt csattos rendszereknél ugyanis csak a szíjjal lehetett biztosítani a szoros záródást. A Microlock rendszer viszont 1-2 centiméteres lazulás esetén is garantálta a teljes biztonságot.
Piacra lép a Grex márka. Nem, a Nolan nem saját magának csinált versenytársat házon belül. Egy alacsonyabb árfekvésű, de minőségben hasonló, biztonságban pedig teljesen egyenértékű palettát fejlesztettek ki az új név alatt. Így olyan vásárlókhoz is eljuthattak, akiknek a költségvetésébe egy Nolan bukó megvásárlása nem fért bele.
Megjelenik az N100, a világ első olyan felnyitható állrészű bukósisakja, amelynek álla elliptikus pályán mozog. Ez az innováció azóta is jellemző a Nolan és X-lite felnyitható állú fejvédőire. Előnye egyértelmű: amennyiben felhajtott állrésszel motorozik valaki, a szél is kevésbé kap bele az állvédőbe – de baleset esetén a nyakát terhelő erők is alacsonyabbak, hiszen lejjebb van a sisak tömegközéppontja. Ez az év azonban tartogat még nagy dolgot, hiszen ekkor lép színre az X-lite márka. Őt egyértelműen a Nolan fölé pozicionálták, már az első modellek héja is kompozit szerkezetű volt.
Létrehozták az N-Com részleget. A cél az volt, hogy valamennyi Nolan csoporthoz tartozó sisakhoz kínáljanak teljesen integrált kommunikációs rendszert. Vagyis a felhasználóknak ne kelljen egy fél burgonya méretű valamit rászerelni a sisakra kívül – a technika legyen a bukóba tervezve.
Bemutatkozik az N43 Air, a világ első kivehető állvédővel szerelt sisakja. Ez a fejvédő is rendelkezett úgy zárt, mint nyitott homologizációval is. Hatalmas látómező és remek szellőzés jellemezték, valamint akkor egyedülállónak számító sokoldalúság. Később a kategória számos gyártónál elterjedt, de az eredeti verzió Grex márkanév alatt a mai napig kapható.
Az X-lite X903 modellben debütált az állítható fejtető-bélés, az LPC. A lényegét pontosan bemutattuk egy videóban: segítségével sokkal többféle fejformára lehet jó ugyanaz a sisak. De akár az utcai- és a verenypálya használathoz is jobban igazítható. Azóta is létezik több Nolan és X-lite modellben.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »