Egy új ötletet szabadalmaztatott a BMW. A beadott tervrajzok szerint egy olyan állítható ülésen dolgoznak, amely nem csak magasságában, hanem szélességében is a motoros saját igényeihez szabható. Ami már csak azért sem egy buta elgondolás, mert az emberi tényező rendkívül változó. Két ugyanolyan magasságú és testsúlyú pilóta igényei egészen különbözhetnek, hiszen a kar- és lábhosszúságuk, a csípőjük szélessége, az izom és zsír elrendeződése, aránya egészen másképpen alakulhat.
Az állítható BMW ülés a tervrajzok tanúsága szerint két részből áll. Egy keskenyebb, nem változó elülső és egy hátsó, két részből álló egységből, amelynek a távolsága egy kapcsos rendszer segítségével szabályozható. Ennek pedig nem csak a további kényelem lehetne a hozadéka, de segítheti a rövidebb lábhosszúsággal megáldott társainkat abban, hogy könnyebben fogjon talajt a talpuk.
Valószínűleg nem véletlen, hogy a nyerget egy GS-re álmodták meg. De helyet kaphat még az igazán hosszú távra tervezett RT vagy a komfortosság terén enyhén fejlődést kívánó R18 modelleken is. Igazán nagy sikere pedig várhatóan egy elektromosan állítható változatnak lenne, aminek a fejlesztéséről szintén szólnak a hírek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »