Az ilyesfajta együttállás, közös vállalás nem teljesen idegen a járműipar számára. Pont az üzemanyagcellás technológia fejlesztésére állt össze nemrégiben a Volvo és a Mercedes, de a motorkerékpár ipart sem hagyja hidegen a hidrogén felhasználásának lehetősége. A Kawasaki és a Yamaha jól ráérzett, hogy a hidrogén hajtás pont minden olyan problémát kiküszöbölne, amitől nagyon sokan ódzkodnak az elektromos motorokkal kapcsolatban.
A nagy hatótáv, a viszonylag gyors töltés és a hagyományos motorkerékpárokéhoz hasonló vezethetőség mind súlyos érvek a tüzelőanyag-cellás technológia mellett. Talán a 700 bar nyomás alatt tárolt hidrogént leszámítva. Az azért egy picit para.

Azt még nem tudjuk, hogy milyen szinten tart a Kawasaki és a Yamaha közös projektje, de a kutatás komolyságát azt hiszem kellően jelzi, hogy a hírek szerint a Suzuki, valamint a Honda egyaránt érdeklődik afelől hogy érdemes lenne-e beszállniuk a közös munkába.

Cimkék:
Sam Sunderland rengeteg időt vesztett a 7. szakaszon. Majd nemes egyszerűséggel fogta, és tegnap visszaállt a Dakar élére.
Elolvasom »Bár egyetlen napot sem nyert még meg Matthias Walkner, mégis átvette az összetett első helyet a Dakar Rally idei 9. napján.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »