Régóta szervezünk ilyen kis mókás összejöveteleket. Az eredeti cél csupán annyi volt, hogy ha van olyan hozzánk hasonló – elnézést a nyers kifejezésért – hülye, aki az Újév első napján mindjárt motorra ül, az tartson velünk. De legyünk őszinték: régen azért hidegebbek és havasabbak voltak a telek… Az elmúlt években néha annyira kellemes idő jött össze január elsejére, hogy a tizenévvel ezelőtti öt kötőjel harminc motoros helyett rendszeresen 70-80 kétkerekűvel gurulhattunk. Azért kapta az esemény poénosan Onroad.hu Évadnyitó nevet, mert ennél korábban csak az nyithatja meg a motoros szezont, akit éjfélkor nyeregben ér a forduló. Tudjuk természetesen, hogy ettől még nem lesz motoros szezon – arra még sokat kell várni. De roppant módon jól esik a friss esztendő legelső napján motoros barátokkal találkozni, pár szót váltani – és főleg gurulni egyet. Ami az idén történt, arra azonban nem voltunk felkészülve…
Szándékosan csak december 30-án került meghirdetésre a gurulás – akkor már mertünk hinni az időjárás előrejelzésnek. Ami 13 fokos, részben napos időt jósolt. Ennek megfelelően reálisnak tűnt, hogy rengetegen leszünk. Leegyeztettem a Velencei-tó partján levő Petrocelli Caffé vezetőjével, hogy utasokkal együtt akár száz főre is számítson. Majd az indulás előtt, 11:30-kor megüzentem neki, hogy gyors számolás szerint 170 motor indul útnak, vagyis a létszámunk utasokkal együtt garantáltan 200 fő fölött van… Majd jött egy elképesztő, két órás közös motorozás! Amelyből egy kis részletet meg is mutatunk:
Ennyi motort szabályosan közlekedve, hatósági biztosítás nélkül egyben tartani közel lehetetlen. Komolyan meg is dolgoztunk vele… A közlekedési lámpák, elsőbbségadások (például körforgalmak) miatt teljes képtelenség megoldani, hogy ne legyenek szakadások. A titok az, hogy a felvezetőnek muszáj pontosan ismerni a sor végének mozgását, és ennek megfelelően kell változtatni a sebességet. Mi végig telefonos kapcsolatban voltunk a záró pilótával – ez eleinte a Vérlovagok autója volt, majd amikor az riasztást kapott és elindult vért szállítani, az egyik motorunk lett a fix utolsó. Így pontosan tudtam, mennyire nyúltunk el. Ha kellett, csak 50 körül gurultunk – amikor összerázódott a csapat egy folyamatos menetoszloppá, akkor akár 80 körül is hasítottunk. 😀 Ilyenkor az is kiderült, hogy pontosan három kilométer hosszan foglaltuk el az utat úgy, hogy egyáltalán nem volt közöttünk autó. 🙂
A pontos résztvevői számot nem is igazán lehet megállapítani. Ahogy idén csoportképet sem volt esélyünk készíteni. Annyit tudunk, hogy induláskor 183 motor rugaszkodott neki – aztán út közben folyamatosan voltak becsatlakozók, leválók. Néhányan vártak már Gárdonyban – de akadt, aki ott le sem szállt, hanem ment tovább egy “igazit motorozni”. Mindenesetre ott 187 parkoló motort számoltunk össze vagy egy órával az érkezésünk után. Amennyi képet és egyéb videót eddig eljuttatatok hozzánk, annyit feltöltöttünk egy tárhelyre – ide kattintva eléritek ezeket. Aki veszi a fáradtságot és küld még nekünk bármilyen fájlátviteli módon álló- vagy mozgóképet, azt is feltesszük – és legalább 2021. január legvégéig elérhetőek is maradnak. Egy szó mint száz: HATALMAS KÖSZÖNET ÉS PACSI MINDENKINEK, AKI ELJÖTT!!! Csodálatos élmény volt nekünk is – és reméljük, Nektek résztvevőként is! Hasonló formában találkozunk jövőre – de addig, reméljük még sokszor az “igazi” szezon közben is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »