Amikor először megjelentek a kínai motorkerékpárok Európában, sokan csak legyintettek. Silány anyagminőségből épített másolatoknak titulálták őket – és nyilván ezek a “sztereotípiák” sem véletlenül terjedtek el… Csakhogy a világ második legnépesebb állama nem véletlenül vált a gazdasági élet megkerülhetetlen, vezető szereplőjévé az elmúlt évtizedek során. Már a kis lökettérfogatú kínai vasak is egyre jobb és jobb kivitelben érkeznek – ezek közül igen sokkal sikerült személyes ismerettséget is kötnöm. A hazánkban is hosszabb ideje kapható márkák közül pedig nem egyet láttam futárok alatt akár több, mint százezres futásteljesítménnyel. Amikor egy tényleg hitelesnek tűnő, naponta sok kilométert a legmostohább körülmények között is ledaráló motorostól hallgatod meg a tapasztalatait, az valahogy hitelesebb a közösségi média tipikus megmondóembereinél. Mára pedig a nagy kínai cégek palettája messze kinőtte a “kici kínái” besorolást. Itt van remek példaként az amúgy komoly múlttal rendelkező CF MOTO cég, amelynek két modellje érkezett meg most hazánkba. Mégpedig két középkategóriás motor, amelyeket bemutatunk – a túrásabbat, a 650 MT modellt pedig a lehető legrészletesebben.
Összességében tehát egy abszolút vállalható és használható gépet sikerült megismerni a CF MOTO 650 MT “személyében” is. Igaz, vannak olyan részletek, amelyekre azért joggal húzhatja a száját a roppant igényes magyar rájder. A kapcsolók, a műszerfal képe, a meglehetősen széles bukócső vagy éppen a szélvédő egyik kilazíthatatlan állítócsavarja ad okot a belekötésre. De ha végiggondoljuk, hogy egy több éves, sok esetben bizonytalan múltú használt motort vagy egy új és teljes körűen garanciális 650 MT-t válassz 2,3 millió forinttal a zsebedben, akkor bizony közel sem kell azonnal elvetni a CF MOTO középkategóriás üdvöskéjét… A magam részéről baromi szívesen kipróbálnék egy 1.250-es túramotort is a kínai márkától! 🙂
Az erőforrás konstrukciója igen jól ismert, hiszen centire (sőt, millire!) megyegyezik Kawasaki Versys blokkjával. Éppen csak az Euro5 normák teljesítése miatt sokkal gyengébb. Szerencsére ettől még tudja, amit közútra egy nem túl sportos lelkületú motoros elvárhat tőle. Az egyéb kiegíszítők, mint a váltó pedig full rendben vannak.
Egészen vállalható a teljesen kínai eredetű futómű. Sok európai gyártó konkurens modellje megirigyelhetné az állíthatóságát is – de a viselkedésével sincs nagy gond. Az egész 650 MT jól teszi a dolgát kitűnő és gyatra aszfalton is – úgy egyenesben, mint kanyarban. Nyilván nem a világ teteje, de szégyenkeznivalója sincs egyáltalán!
Nem a világ legdurvábban tépő túramotorja – és fékrendszer is van ennél jobb. Viszont ez sem rossz: mind az adagolhatóság, mind a hatásfok hozza azt, ami ilyen erőhöz kell. Hiszen a 650 MT-vel kevesen fognak számottevően két kiló felett hasítani. 🙂
Mivel mindennapi rohangászó- és túramotor a gép célterülete, ez a szakasz messze a legfontosabb. És itt nagy bajokkal nem találkozunk. Persze megint nagy erőlködés nélkül lehet belekötési lehetőségeket találni, de az egész pakk használhatósága abszolúte rendben van! Első “rendes túramotornak” teljesen korrekt.
A korrektség akkor áll össze teljesen, amikor megnézzük az árcédulát. Abból kiderül, hogy igazából versenytársa sincs. Mert bár kategóriatársai mind felülmúlják ebben-abban, de az árában tuti valamennyien! Ennyiért ilyen ajánlat egyszerűen nincs több.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »