Végre rendesen is bemutatkozott a Moto Guzzi új motorja, a V100 Mandello, amelyet a gyártó a saját századik születésnapjának méltó megünneplésére szánt. Az már elsőre is látszott, hogy a Guzzi ismét egy olyan gépet tett le az asztalra, amely azoknak a tulajdonosoknak biztosan örömet okoz majd, akik nem szeretik azt a pillanatot, amikor egy tök ugyanolyan motorral parkolnak melléjük, mint az ő szívük csücske. Az eddigi visszajelzések szerint a formaterv megosztó, pedig láttunk már ennél sokkal kevésbé konvencionális vonalakat is.
Túllátva a formavilágon pedig egy igazán modern szemlélettel készített motort találunk. Ezt kommunikálja a Moto Guzzi is és a XXI. századiság jegyében annyi elektronikát zsúfoltak bele, ami minimum figyelemre méltó. A blokk maga nem egy óriási was ist das, de aki már beleszeretett a hosszában épített V2-be, annak ez az 1042 köbcentis, 90 fokos hengerszögű darab is meg fogja dobogtatni a szívét. A motor legnagyobb teljesítménye 115 lóerő, a nyomatékcsúcsán pedig 105 Nm-t találunk. Ám utóbbi adatra úgy érdemes tekinteni, hogy annak jelentős része már 3.500-as fordulaton megérkezik, de a piros vonal csak 9.500-nál lett meghúzva. Azaz minden jel arra mutat, hogy jó buli lesz vele a lámpától indulás.
A techie sor egészen egyszerűen figyelemre méltó. Egy IMU jelenlétében szolgáló kanyar-ABS és kipörgésgátló már nem üt akkorát, mint akár csak két évvel ezelőtt, de ezek ott vannak a V100 Mandello alatt. Az Öhlins félaktív Smart EC 2.0 futómű olyan ígéretes darab, amely mondjuk a Ducati Multistrada V4 vagy az Aprilia RSV4 alatt is megtalálható. A TFT kijelző, az okostelefonos kapcsolódási lehetőség alap és a gyorsváltót meg a fűthető markolatokat sem spórolták le a csomagból. A szélvédő elektromosan, akár menet közben is állítható, a szárnyszerűen változó, aktív aerodinamikai elem (szárny) viszont a sebességnek és a kiválasztott menetmódnak megfelelően önállóan nyílik vagy zár. Mindezek mellett a tank rendes, 17,5 literes méretű és az utasülés is értelmezhető. Két doboz és irány bárhova!

Cimkék:
Javarészt olyan módosításokat végeztek el a CBR1000RR-R-en és annak SP változatán, amelyektől középtartományban ugrósabb lesz.
Elolvasom »A Moto Guzzi V85 TT Guardia d'Honore az olasz túraenduró limitált kiadása, amelyből 1946 darabot készítenek.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »