Végre rendesen is bemutatkozott a Moto Guzzi új motorja, a V100 Mandello, amelyet a gyártó a saját századik születésnapjának méltó megünneplésére szánt. Az már elsőre is látszott, hogy a Guzzi ismét egy olyan gépet tett le az asztalra, amely azoknak a tulajdonosoknak biztosan örömet okoz majd, akik nem szeretik azt a pillanatot, amikor egy tök ugyanolyan motorral parkolnak melléjük, mint az ő szívük csücske. Az eddigi visszajelzések szerint a formaterv megosztó, pedig láttunk már ennél sokkal kevésbé konvencionális vonalakat is.
Túllátva a formavilágon pedig egy igazán modern szemlélettel készített motort találunk. Ezt kommunikálja a Moto Guzzi is és a XXI. századiság jegyében annyi elektronikát zsúfoltak bele, ami minimum figyelemre méltó. A blokk maga nem egy óriási was ist das, de aki már beleszeretett a hosszában épített V2-be, annak ez az 1042 köbcentis, 90 fokos hengerszögű darab is meg fogja dobogtatni a szívét. A motor legnagyobb teljesítménye 115 lóerő, a nyomatékcsúcsán pedig 105 Nm-t találunk. Ám utóbbi adatra úgy érdemes tekinteni, hogy annak jelentős része már 3.500-as fordulaton megérkezik, de a piros vonal csak 9.500-nál lett meghúzva. Azaz minden jel arra mutat, hogy jó buli lesz vele a lámpától indulás.
A techie sor egészen egyszerűen figyelemre méltó. Egy IMU jelenlétében szolgáló kanyar-ABS és kipörgésgátló már nem üt akkorát, mint akár csak két évvel ezelőtt, de ezek ott vannak a V100 Mandello alatt. Az Öhlins félaktív Smart EC 2.0 futómű olyan ígéretes darab, amely mondjuk a Ducati Multistrada V4 vagy az Aprilia RSV4 alatt is megtalálható. A TFT kijelző, az okostelefonos kapcsolódási lehetőség alap és a gyorsváltót meg a fűthető markolatokat sem spórolták le a csomagból. A szélvédő elektromosan, akár menet közben is állítható, a szárnyszerűen változó, aktív aerodinamikai elem (szárny) viszont a sebességnek és a kiválasztott menetmódnak megfelelően önállóan nyílik vagy zár. Mindezek mellett a tank rendes, 17,5 literes méretű és az utasülés is értelmezhető. Két doboz és irány bárhova!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »