Szentségtörés, blaszfémia és világvége! A Honda először az európai piacról vezette ki az oldschool naked motorját, a soros négyhengeres erőforrással szerelt CB1100-at, hogy aztán az idei évben egy szuperszexi Final Editionnel más kontinenseken is elbúcsúzzon tőle. De ez nem jelenti azt, hogy nem maradunk a hetvenes évek második felének motorjaiból ihletődő nagyköbcentis meztelen harcos nélkül.
Csakhogy! Egy régimódi lég-olajos sornégyessel már nem lehet megfelelni az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak. Emiatt azt hiszem mindenki elmorzsol egy kövér könnycseppet, aki valaha is nagy Banditot, XJR-t, 1,3-as CB-t vagy ZRX-et hajtott. De legalább mégiscsak lesz valami? Lesz.
A tervrajzok szerint a Honda az Africa Twinből, az új NT1100-ból és a CMX 1100 Rebelből ismert soros kéthengeres blokkal hozza vissza típusnevet. Az új CB1100 a CMX-hez áll legközelebb. A motor elhelyezkedése a vázban, a geometria a Rebelhez áll közel, de másik segédvázzal és megváltozott üléspozícióval dolgoznak. Azoknak, akik ragaszkodnak az igazán hagyományos motorkerékpár megjelenéshez, jó hír lehet, hogy hagyományosan elhelyezett, dupla rugóstagot láthatunk a tervrajzokon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »