Szentségtörés, blaszfémia és világvége! A Honda először az európai piacról vezette ki az oldschool naked motorját, a soros négyhengeres erőforrással szerelt CB1100-at, hogy aztán az idei évben egy szuperszexi Final Editionnel más kontinenseken is elbúcsúzzon tőle. De ez nem jelenti azt, hogy nem maradunk a hetvenes évek második felének motorjaiból ihletődő nagyköbcentis meztelen harcos nélkül.
Csakhogy! Egy régimódi lég-olajos sornégyessel már nem lehet megfelelni az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak. Emiatt azt hiszem mindenki elmorzsol egy kövér könnycseppet, aki valaha is nagy Banditot, XJR-t, 1,3-as CB-t vagy ZRX-et hajtott. De legalább mégiscsak lesz valami? Lesz.

A tervrajzok szerint a Honda az Africa Twinből, az új NT1100-ból és a CMX 1100 Rebelből ismert soros kéthengeres blokkal hozza vissza típusnevet. Az új CB1100 a CMX-hez áll legközelebb. A motor elhelyezkedése a vázban, a geometria a Rebelhez áll közel, de másik segédvázzal és megváltozott üléspozícióval dolgoznak. Azoknak, akik ragaszkodnak az igazán hagyományos motorkerékpár megjelenéshez, jó hír lehet, hogy hagyományosan elhelyezett, dupla rugóstagot láthatunk a tervrajzokon.

Cimkék:
Az első pillantásra enyhén meghökkentő háromkerekű Yamaha tereprobogót katasztrófa sújtotta övezetekben vetnék be.
Elolvasom »A cserélhető akkumulátorok technológiája tűnik a legjárhatóbb útnak az elektromos motorok hatékony térhódításának.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »