Túramotor. Mármint az a rendes fajta, amire ránézel, és puszta prekoncepcióból ideálisnak tartod egy másfél hetes európai körútra. Annyira jó ezt leírni ebben az adventure motoroktól picit megcsömörlött világban, és azt is jó látni, hogy a Honda még lát annyi fantáziát a kategóriában, hogy kihozzon rá egy teljesen új modellt az Africa Twin alapjaira építve. Az NT1100-zal azokat veszik célba, akiknek a Gold Wing egy picit too much, akár méretben, akár árban, akár a motorozás köré rittyentett diszkóban.
Tehát a blokk! Az Africa Twinből származó, 270 fokkal elékelt kéthengeres tapasztalataink szerint kellemes brunnyogással adja le a rendelkezésre álló 102 lóerőt 7.500-as fordulatszámnál. A nyomatékgörbe tetejét 6.250-nél éri el, ahol 104 Nm forgatónyomatékot biztosít.
Ezek a számok a mai, túlzó világunkban, ahol ennél akár 50-80 lóerővel is többet kínálnak a túrának nevezett szegmensben, kevésnek hathat. De több, mint elégnek ígérkezik ez a Stelvio tetejéig! Mármint rendeltetésszerűen. Csomagokkal, utassal. A motor menetkészen 238 kilogrammot nyom, ha pedig DCT-vel rendeled – persze hagyományosan felárért – 248-at mérlegel.
Az NT1100 és az ahhoz belőtt célközönség szolidságát nem csak az ésszerűnek ható műszaki adatokon lehet utolérni, hanem például a három rendelkezésre álló menetprogram elnevezésén is. A Rain mellé itt egy alacsony fordulatszámra optimalizált Urban, a Sport helyett pedig a zabolázatlan térképet biztosító Tour beállítások járnak. Valamint kettő személyre szabható. A kipörgésgátló három fokozatot ismer, de külön mókás, hogy van benne egykerekezés-gátló is. A motor magyarországi alapárát az idei évben 4.989.000.- jó magyar forintban határozták meg.
Erőforrás | |
Konstrukció | Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres 270 fokban elékelt főtengellyel, Unicam hengerfejjel és SOHC-vezérléssel |
Hengerűrtartalom | 1084 cm3 |
Furat x löket | 92,0 mm x 81,5 mm |
Sűrítési viszony | 10,1:1 |
Maximális teljesítmény | 75 kW (102 LE)/7500 f./perc |
Maximális forgatónyomaték | 104 Nm/6250 f./perc |
Zajszint | L-urban (városi környezetben): 73,6 dB, L-wot (teljes gázon): 78,4 dB (MT) L-urban (városi környezetben): 73,6 dB, L-wot (teljes gázon): 79,4 dB (DCT) |
Motorolaj mennyisége | 4,8 L (MT) 5,2 L (DCT) |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
Befecskendező | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály kapacitása | 20,4 L |
Szén-dioxid-kibocsátás | 116 g/km (MT)110 g/km (DCT) |
Üzemanyag-fogyasztás | 5,0 L/100km |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Akkumulátor | 12 V/11,2 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló | Olajfürdős, többtárcsás |
Erőátvitel | Hatfokozatú manuális váltó (MT) Dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) |
Végáttétel | Lánc |
Váz | |
Konstrukció | Acél dupla bölcsőváz |
Méretek | |
Méretek (h x sz x m) | 2240 mm x 865 mm x 1360 mm (teljesen leengedett légterelő plexivel) |
Tengelytáv | 1535 mm |
Villaszög | 26,5° |
Utánfutás | 108 mm |
Ülésmagasság | 820 mm |
Szabad hasmagasság | 175 mm |
Menetkész tömeg | 238 kg (MT) 248 kg (DCT) |
Felfüggesztés | |
Elöl | Fordított, patronos, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa teleszkóp, hidraulikus előfeszítés-állítással és 150 mm-es rugóúttal |
Hátul | Egy tömbből készülő, alumínium lengővilla Pro-Link himbarendszerrel és gáztöltésű Showa központi rugóstaggal. Hidraulikus, csavaros előfeszítés-állítás. Kerékmozgási tartomány: 150 mm. |
Kerekek | |
Elöl | Üreges, többágú, öntött, alumínium |
Hátul | Üreges, többágú, öntött, alumínium |
Gumiabroncs mérete elöl | 120/70R17 M/C |
Gumiabroncs mérete hátul | 180/55R17 M/C |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Elöl | Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek 310 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsákkal |
Hátul | 256 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel |
Világítás és műszerek | |
Műszeregység | 6,5”-os képátlójú, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző |
Lopásvédelem | HISS |
Fényszóró | Nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített LED-világítás |
Hátsó lámpa | LED |
Okostelefon-csatlakoztatási lehetőségek | Apple CarPlay és Android Auto |
USB | Alapfelszereltség |
12 V-os aljzat | Alapfelszereltség |
Automatikus irányjelző-kikapcsolás | Alapfelszereltség |
Gyorsváltó | Rendelhető |
Sebességrögzítő (tempomat) | Alapfelszereltség |
További alapfelszereltség | 5 különböző üzemmód |
Cimkék:
A közeljövőben elkezdik bemutatni a Bajaj és Triumph együttműködéséből származó kisköbcentis motorok részleteit.
Elolvasom »Várhatóan radaros biztonságtechnológiával és frissített dizájnnal lepi meg a Kawasaki a H2 SX rajongóit.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »