Soha nincsen egyetlen rossz gondolatunk sem, amikor valamelyik gyártó dupla kereklámpás retróval borsozza meg a dizájn kedélyeket. Pláne közel áll a szívünkhöz, amikor mindez némi Dakar történelemből fakad. A Ducati pedig hamarosan egy ilyesforma újdonsággal áll elő, amiről egyelőre túl sokat nem tudunk, de azért akad néhány elejtett információmorzsa. Hölgyeim és uraim, íme a DesertX! Már persze csak akkor, ha ez marad a neve.
A DesertX egy olyan tanulmánymotor, amit a 2020-as EICMA kiállításon lőtt el a Ducati, de már előtte is elég jól felzavarták vele a túraendurós közösséget. Hiszen a „kicsi” az új kívánatos. Az új olasz adventure motort is valahogy úgy kell elképzelnünk, hogy az valahol a T700 / 890 Adventure / F850 GS méret-, teljesítmény- és képesség tengelyén fog landolni.


Az elérhető gyári fotók is a valódi terepképességet hivatottak hangsúlyozni. És persze a Dakar gyökereket, amin a Ducati esetében egy picit csavarni kellett, de azért stabilan áll a lábán. A Cagiva Elefant 750-nel 1990-ben, az Elefant 900-zal 1994-ben vitte haza Edi Orioli a legnagyobb kupát. És a Ducati akkoriban éppen a Cagiva tulajdona volt, sőt a 900 például konkrétan a 900SS-szel használt azonos V2-es, léghűtéses blokkot. Az az Elefant 900, amire nagyon emlékeztetnek a mostani DesertX fotók. A teljes bemutatóra viszont még egészen sokat kell várnunk. December 9-re ígérik a lepelrángatást, de azt már elárulták, hogy a Monsterből ismerős 937-es Testastretta motor kerül bele.

Cimkék:
Már hagyománya van a Triumph és a Bond franchise együttműködésének. Ezúttal egy Tiger 900 Rally Pro-t alakítottak át.
Elolvasom »Ezt Ricky Carmichael mondta az éppen fejlesztés alatt álló Triumph Tiger 1200 prototípusáról.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »