A Thruxton mellett a Speed Twin a Triumph legsportosabb retró motorja. Bár igazság szerint a kétszázas nakedek világában talán inkább csak csibészesnek kellene hívnunk egy száz lóerős szép tárgyat, még akkor is, ha a retró szegmensen belül inkább azokat célozzák vele, akik ördögi hahotázás közepette előzik külső íven a mit sem sejtő túracimbit a mátrai visszafordítóban. Mit is kívánna egy ilyen motor vásárlója egy 2021-es modelltől? Jobb futóművet – de csak mert azt mindig akarjuk – és, hogy legalább gyengébb ne legyen. És erre a britek azt mondták: tessék!
A blokkban az idei évben ott van a truváj, hogy lényeges karakterváltoztatás nélkül sikerült megtartani és megfeleltetni az Euro5 előírásoknak. 7.250-es fordulaton maradt az egészséges 100 lóerő, miközben 4.250-nél már 112 Nm darálja a gumit. Ezek közel a tavalyi számok.
De a Speed Twin úgyis inkább azoknak készült, akiket számokkal már nehéz lenyűgözni, akiket inkább érdekel, hogy mi van odalent. Nem mintha tömeges panaszokat hallottunk volna a korábbi cartridges villákra, de új, 43 mm-es, fejen álló Marzocchi teleszkóppárt kapott. A korábbi Brembo nyergeket radiális M50-ek váltják és az új 12 küllős felnik is valamivel könnyebbek lesznek, mint az elődé, amelyekre gyárilag Metzeler Racetec RR gumikat húznak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »