Ha pontosabbak akarunk lenni, akkor a 2021-es Yamaha Bolt R-Spec mutatkozott be, ami ennek a szép japán krúzernek a feláras változata. Persze mondhatjuk: számunkra ugyan mindegy is, hiszen a modell 2013-as bemutatkozása óta nem jutott el hozzánk. Puszta kitekintés, érdekesség: lám ilyen is van. Vagy más habitussal felkiáltva lám, ilyen sem jut nekünk.
De nem csak mi, európai motorosok ápolhatunk erősen plátói jellegű kapcsolatot a modellel. A Yamaha Bolt R-Spec kizárólagosan japán piacra készült. De ez nem azt jelenti, hogy valamelyest ne ismernénk. A 941 köbcentis, V2-es motorblokk 54 lóerőt ad le 5.500-as fordulaton és 80 Nm forgatónyomatékot 3.000-nél. De hiszen ez ismerős! Nálunk az XV950R néven tévelygő bobber tudta pont ugyanezt.
A hasonlóságok pedig nem érnek véget a blokknál. A bordásszíjas véghajtás szintén pipa. Hagyományos dupla bölcsőváz? Pipa. 41-es első villák és klasszikus kettős hátsó rugók? Megvan. Elől 19-es, hátul 16-os kerekek? Mi más is lehetne? Erre egy mindössze 13 literes tank kerül. A Bolt össztömege 252 kilogramm. A japán vásárlók három színben vásárolhatják meg. Feketében, szürkében és egy igazán szép metál kékben 1.045.000 jenért, azaz úgy 2.9 millió forintnak megfelelő áron.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »