Nagy mértékű útfelújítást jelentett be az idei évre az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár még az év elején jelentette be, hogy 300 milliárd forintnál is többet szánnak 2021-ben a közúthálózat felújítására. Ez viszonyításként hozzávetőlegesen kétszer akkora összeg, mint amit az elmúlt évben áldoztak rá. Minket mégis egy dolog izgat: jobb lesz-e az idei munkálatok befejeztével Magyarországon motorozni? Röviden: valamivel. Éppenhogy.

A jelenleg ismert szakaszok ugyanis motoros szempontból mondjuk úgy, hogy mértékkel izgalomkeltőek, szóval jó aszfalton jót közúti motorozni marad a nyúlfarknyi Bajna-Héreg meg a hétvégente agyig tömött 24-es. Nem lesajnálni akarom a fejleményeket, csak motoros szemmel nézni, hiszen az 52-es út Kecskemét – Dunaföldvár közötti szakasza régóta kiált rendbetételért, ami most meg is valósul mintegy 46 kilométeren, miközben néhány trükkösebb kereszteződésből körforgalmat varázsolnak. De hobbimotorozni legfeljebb egy tisztességes nyelezésre alkalmas a szakasz, útban egy barcsi halászléért.
Ehhez képest Törökszentmiklós és Mezőberény között akad néhány kanyar is, itt 20 kilométernyi aszfalt válik élhetőbbé. Az alföldi puszta Derekegyház – Székkutas között a mi szemszögünkből nézve értelmezhetetlen, itt szintén 20 kilométert vesznek kézbe. A Győr melletti Ménfőcsanak – Nyúl útvonal szintén a helyieknek lehet fontos.
Nyíradony és Nyírtura között egy kellemesen folyatós kis út fekszik. Itt 9,5 kilométeren át élvezheted majd zökkenőmentesebben az utat átkaroló fák árnyékát és látványát. Ami sokunkat érinthet az a Gyöngyös – Eger közötti útvonal, ahol egy elhúzódott Mátrázás után kényelmesebb lesz majd hazasietni a régi hármason. Na de mit vagy mennyit jelent ez?

Egy tavalyi adatok szerint Magyarország közúthálózat összesen 213.600 kilométert tesz ki. Ehhez képest az ITM azzal a hírrel házal, hogy a háromszáz milliárdból 1000 kilométernyi közút felújítását is elvégzik. Érdemes megnézni a Magyar Közút saját közérdekű adatait, amelyek szerint az utak burkolati állapota (autópályák nélkül) 43 százalékban a „rossz” minősítés alá esnek, azaz a legrosszabb, legvállalhatatlanabb kategóriába (a többi: nem megfelelő 11%, tűrhető 18%, megfelelő 6,5% és jó 20,4%). Azaz ebben a tempóban haladva – feltételezve, hogy eközben nem romlik a többi út állapota – csak a rossz minősítésű utak felszámolása 92 évig fog tartani. Ahogy tanult mérnök cimborám mondaná: hát az fasza!

Cimkék:
Németországi források szerint a fejidomos, oldaldobozos Bagger lesz a következő R18 kivitel, ami piacra kerül.
Elolvasom »Igazi mesesztori kerekedik ebből. Magángyűjteményekből, igaz szívű motorosok felajánlásaiból épül újra a leégett osztrák Motorkerékpár Múzeum.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »