Egy új sport-túra variánssal állnak elő Hondáék. Erről árulkodik a nemrégiben védjegyeztetett név, az NT1100. Az ismerős betűkombináció az egykori Chokito-díjas V2-es, kardános túramamlaszokra, az NT650-re és NT700-ra utal vissza. Ez azonban valami egészen más lesz. Ugyanis azt a motort takarja, amit korábban CB1100X néven emlegettek. Egy magasra húzott utcai crossovert. De mi is lehet a jelentősége ennek a névváltozásnak?
A kulcsszó marketing. Óvatos marketing, hiszen ameddig a CB1100X egy olyan motor megszületése felé kacsintgat, ami sportos, vagány, agresszív. Mondjuk tekintsük az új BMW S1000XR ellenfelének. Addig az NT esetében a túra-SPORT helyett már könnyebben asszociálunk TÚRA-sport motorra. Remélem érthető a hangsúly áthelyezése.
Nettó egyirányú következtetés, hogy az Africa Twinből származó, 1.084 köbcentis sorkettes teljesítménye 75 kW körül fog lófrálni, akárcsak a CRF1100L-ben. Azaz nem az S1000XR-nek, hanem inkább a Tracer 9-nek és az F900XR-nek lehet alternatívája. De igazság szerint egyelőre valójában csak pletykáink és egy nevünk van. Azok a bizonyos pletykák viszont arról szólnak, hogy a 2022-es Honda kínálatban már szeretnék elérhetővé tenni a motort. Azaz valódi részletekre az idei év második felétől számítunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »