A fővárostól Észak felé indult a Dakar mezőnye – és ez a nap nagyon nehéznek bizonyult sokak számára. A két rövid – összesen 205 kilométernyi – összekötő szakasz közé 456 kilométer speciál ékelődött. Vagyis a táv nagy részében menni kellett – mármint azoknak, akik tudták, hogy merre kell… A szakasz eleje ugyanis olyan kiszáradt, sziklás folyómedrekben indult, ahol iszonyatosan nehéz megtalálni a helyes utat. Pontosabban nagyon könnyű eltévedni. Az élről induló Joan Barreda komolyan el is tévedt, így rengeteg időt vesztett. A gyorsasági második felét már a dűnék és platók jellemezték, amelyek viszont egy esőzés miatt kissé nedvesek voltak. Érdekes módon éppen a nehéz tájékozódás miatt kisebb motoros csoportok alakultak ki: az útvonal-tévesztéstől való félelem erősebb volt, mint a versenyszellem. Nézzétek csak meg a napi összefoglalóban: néha olyanok az élmenők, mintha túráznának. 🙂
Az élmezőny eredményeinek megismerése előtt tegyünk egy cseppnyi kitérőt, hogy kicsit átérezzük: mi is zajlik a motorosok jelentős része számára Szaúd-Arábiában. A szervezők a tegnapi napról készítettek egy kis összefoglalót az egyik első Dakar Rally-ját teljesítő indulóról. Aki ráadásul egy 160 centis, 60 kilós hölgy, Sara Jugla. (Itt találod az adatlapját.) Az ő számára ilyen szenvedés volt az ötödik nap, amelyet késő éjszaka, sérülten fejezett be – és még alvás előtt nekilátott felkészülni a mai versenyre! Mert valójában ilyen belülről a Dakar… (Aki a videóban segített neki, az honfitársa, a második Dakarján induló Alexandre Bispo.)
A sok nehézség miatt a szervezők még a mai napon is módosítottak. Hozzánk reggelre ért el az információ, hogy a pihenőnap előtti utolsó szakaszt az éjszaka folyamán 100 kilométerrel rövidítették, és a rajtot eltolták másfél órával. Ugyanis annyira sokan értek be az Al Qaisumahnál levő táborba a késő éjjeli órákban, hogy számukra életveszély lett volna az eredeti terv szerint elkezdeni a hatodik szakaszt. Ez a hír pedig megint csak sokat elmond az ötödik speciálról…
A bevezetőben annyit írtunk, hogy a 4. napot megnyerő, és az összetettben is ezüstös pozícióba felkapaszkodó Barreda nagyon eltévesztette az utat. Az első ellenőrző ponton még vezetett, azután komoly időveszteséget szenvedett a bolyongása miatt. Vele ellentétben csapattársa, Kevid Benavides azonban nagyon jó orral találta meg a helyes irányt, így a nap végére még a vezetést is átvette. Sőt, “belefért neki”, hogy a 330. kilométer környékén egy komolyabb esés során betörje az orrát. Igen, így ahogy olvasod: sikerült annyira lefejelnie a saját GPS-ét, hogy az is megsérült, meg szegény Kevin orra is. Ettől még bejött az élen, de a mai napja garantáltan nem lesz egy őszinte élmény!
Mögötte hondás csapattársa, Ignacio Cornejo érkezett. Pontosabban nem mögötte, hanem vele – mert ők is együtt motoroztak egész nap. Miután a bukásban Kevin orra mellett bokája is megsérült, igazából Ignacio segített neki befejezni a szakaszt. Mögöttük viszont a nap első felében csak a 10. hely környékén motorozó Toby Price tűnt fel. Valahol úgy 300 kilométer körül jelent meg az ötödik hely magasságában, ahonnan már egyre gyorsult. Így a nap végére annyira jó idővel végzett, hogy összetettben is negyedik – a totál hátránya pedig kevesebb, mint négy perc! Az egy nappal korábban összetettben még vezető Xavier de Soultret hozta a szokásos stabil 5. helyet, így összetettben még mindig második. A harc azonban nagyon kiélezett – és abszolút lehetetlen bármit jósolni a folytatásról!
Sajnos tegnap Gyenes Mani is megint időt vesztett: az Original by Motul kategóriában az ott győztes olasz Maurizio Gerini mögött 12 perces lemaradással futott be. Ennek okát nem sikerült kideríteni – reméljük, őt is csak a navigáció nehézsége sújtotta, és nem valamilyen műszaki hiba. Kategóriájában és összetettben a negyedik, de megint majdnem fél óra mínusszal. Na de van még hét nap, úgyhogy HAJRÁ MANI! Saghmeister Gábor pedig stabilan haladva sikeresen zárta a nehéz 5. napot: a még talpon levő 79 motorosból a 73. összetett helyen várja a mai folytatást.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 5:09:50 | 0:00:00 |
2 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:01:00 | 0:00:00 |
3 | 3 | T. PRICE | KTM | 0:01:20 | 0:00:00 |
4 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:02:29 | 0:00:00 |
5 | 5 | S. SUNDERLAND | KTM | 0:04:17 | 0:00:00 |
6 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:07:55 | 0:00:00 |
7 | 9 | S. HOWES | KTM | 0:10:43 | 0:00:00 |
8 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:11:03 | 0:00:00 |
9 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:11:05 | 0:00:00 |
10 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:12:15 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 20:15:39 | 0:02:00 |
2 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:02:31 | 0:00:00 |
3 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:03:42 | 0:00:00 |
4 | 3 | T. PRICE | KTM | 0:03:43 | 0:00:00 |
5 | 5 | S. SUNDERLAND | KTM | 0:06:06 | 0:00:00 |
6 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:09:31 | 0:00:00 |
7 | 9 | S. HOWES | KTM | 0:10:45 | 0:01:00 |
8 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:11:05 | 0:01:00 |
9 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:14:02 | 0:00:00 |
10 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:14:30 | 0:01:00 |
Fotók: Dakar.com és Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »