A Gomorra egy olasz bűnügyi televíziós sorozat. Legnagyobb erénye mégsem a kidolgozott karakterekeben, az utánozhatatlan hangulatban vagy Nápoly igazán sötét oldalának megmutatásában rejtőzik. Hanem, hogy megmutatták milyen iszonyúan menő dolog tud lenni a nagyrobogózás. Igaz, ott elsősorban T-Maxokat nyüstöltek, de most a Honda is megmutatta a saját verzióját. A Forza 750 a mérsékelten sikeres NC750D Integrát váltja. Lássuk!



Az erőforrás az elődből érkezik. Soros elrendezésű, kéthengeres, 745 köbcentiméteres hengerűrtartalmú blokk, ami 6.750-nél 58 lóerő teljesítményt ad le, 4.750-es fordulatszámnál pedig 70 Nm legnagyobb forgatónyomatékot. Az Euro5 kompatibilis blokk összevetve mintegy 4 lóerővel lett erősebb, ha az X-ADV-hoz mérjük. A Forza 750-ből elérhető lesz az A2-es jogosítványhoz való kivitel is.
Igazából a Honda ezúttal is csal egy picit, hiszen nem CVT-s klasszikus robogóról beszélünk, hanem DCT-váltós motorkerékpárról. A váz acélcső, előre 41mm-es fordított telókat, az X-ADV-ból származó Nissin radiális dupla féktárcsát kap. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy a tárolórekesz 22 liternyi cuccot nyel el. Óvatosan pötyögöm ezt most le, de a gyári információk szerint ez akár két fullface bukósisakot is képes befogadni.
A fogyasztása hivatalosan 3.6 literben van megadva, ami a 13.2 literes tank mellett tisztességes hatótávot ígér. A világítás persze LED-es, jár kipörgésgátló, TFT kijelző, okostelefonos kapcsolat (HSVC), USB aljzat, üzemmódváltó, kulcsnélküli indítás és a többi szokásos elektronikai holmi. Fontos szempont lehet még, hogy az idomzat tervezésénél kiemelt figyelmet kapott, hogy a lehetőségekhez mérten jól védje az esőtől a motorost. Az ára a 4 millió forintos kategóriát fogja nyaldosni.

Cimkék:
Tommaso Marcon motorversenyző Instagram posztjában érkezett a spoiler, hogy készül az RS660 Trofeo, azaz a pályázós kivitel.
Elolvasom »A Kawasaki frissítette a Versys 1000 modelljét. Innentől kezdve az S egyfajta alapváltozatnak tekinthető, ami majdnem SE.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »