A Ducati nem túlzás, cseppenként adagolja az információt arról, hogy milyenre sikerült a legérdekesebb túraendurójuk. Azt persze már elárulták, hogy a Multistrada V4 1158 köbcentiméternyi hengerűrtartalommal kecsegtet. A Panigale származékot ráadásul annyira átdolgozták, hogy már saját kódot is kapott, azaz másik blokként illik rá tekinteni. A teljes leleplezésre október 15-én számíthatunk, de egy nagyon fontos információval azért már elláttak minket. Méghozzá impozáns teljesítményével.
Ízlelgessük csak egy kicsit! 170 lóerő. Te agya ég, már az 1260-as V2-es 158 lóereje is brutális, csillagos egekig érő, eszement erőt jelent. A Multistrada V4 pedig rátesz erre egy lapáttal, és ezzel egy olyan lélektani határt is átlép, ami alapjaiban rengetheti meg a jövő nagyköbcentis túraenduróiról szőtt képünket. Hiszen a gyártók közötti verseny… – de ezt a gondolatot inkább be sem fejezem, hiszen elcsépelt.

A gyári social media kommunikáció szerint a Multistrada V4-ben tomboló erők gyengédek lesznek és csak akkor szabadulnak el, amikor az szükséges. Rendkívül komoly, egyelőre megválaszolatlan kérdés, hogy ezt miképpen fogják elérni. Egy 170 lóerős erőforrást nehéz elképzelni, hogy beállításokkal szelídítenek meg, a súlyos elektronikai alapú korlátozások esélye nagyságrendekkel nagyobb. Az olasz sajtó meg nem erősített feltételezése szerint akár valamelyik hengerpár lekapcsolása is képbe kerülhet. Ez már csak az off-road jellegű felhasználás miatt is kulcskérdés. Hiszen a korábbi kémfotók tanúsága szerint az öntött mellett érkezik egy adventure közelibb küllős kivitel is. A másik gyári kommunikáció szerint a blokk könnyebb is lesz a V2-nél. Jelenlegi információink szerint ez alatt kereken 1.2 kilogramm differenciát kell érteni.

Cimkék:
A Honda CB350 H'ness egy full retró motor, amit ugyan elsősorban a Royal Enfield konkurenciájának szánnak, de India csak a kezdet.
Elolvasom »A BMW G310GS néhány kisebb, de fontos fejlesztéssel állt elő annak örömére, hogy úgyis az Euro5-höz kellett igazítani a blokkot.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »