Az újonnan forgalomba helyezett motorkerékpárok száma jelentősen csökkent a koronavírus járvány hatására Európában. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az öreg kontinens öt legnagyobb motorpiacán január és június között 413.200 regisztráció történt. Ez összességében 17% csökkenést jelent 2019-hez képest Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban átlagosítva.
A csökkenés egészen látványosan oszlik el. Ameddig az első négy hónapban 32%-ot esett az európai motorpiac, addig a május és a június már egészen jól teljesített. De ez is csupán az eredmény szépítésére volt elég. Valamelyest optimizmusra ad okot, hogy az augusztustól egészen szép számokat várnak az elemezők. Tehát az év végi összesítésben tovább javulhatnak a számok.
Nagyobb lehet a baj a világ más pontjain. Ha csak a Suzuki által eladott motorokat nézzük, akkor a COVID-19 alatt súlyosat reccsenő India lakossága felemelt kézzel lépett hátra a motorvásárlástól. Az április-június közötti időszakban ott 31.421 eladott motorkerékpár jut 279 márkakereskedésre. Ez 2019 ugyanezen időszakában 69.326 egység volt, tehát 49.6% a visszaesés.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »