Teljesen, tökéletesen megértjük, ha valaki rágerjedt a Suzuki legendás típusát újjáélesztő neoretró motorra. A Katana nem csak egy nagyon szép, hanem egyszersmind jó motor is. Ez nem is csoda, hiszen mint azt már tudjátok – mi is megénekeltük – nem más, mint a GSX-S1000 szépészeti beavatkozáson átesett darabja. Feszesen sportos alapbeállítású futóművével, jó kanyarstabilitásával és persze a K5-ös, sornégyes, literes blokkjával persze, hogy bárki fejét elcsavarja, aki a 80-as évek filmesztétikáján cseperedett fel. Az ilyen szentimentális lelkek talán még a nevetségesen kicsi tankot is elnézik neki.

Na de mi van azokkal, akik hasonló beállítottságúak, akiknek a Robotzsaru, a Terminátor meg a Szárnyas Fejvadász az etalon, de a 148 lovas valódi Katana sok? Ha a Suzukit kérdezzük, akkor semmi. Így aztán a japán WeBike a kezébe vette az irányítást. És valahogy megszületett ez a kit.
A képeken is megcsodálható Katana kit a Suzuki egy mérettel kisebb, ám rendkívüli népszerűségnek örvendő SV650 motorjához született meg. De nem működik. Harmónia? Arányok? Ilyesféle humbukságok nem játszottak szerepet a tervezési folyamatok során.


Nem jó, nem szép, de legalább könnyű felszerelni. Az eredeti fényszóró leszerelése után már mehet is fel a kamu Katana fejidom. A kit négy féle fényezésben érhető el – noha ebből kettő jelenleg out of stock – de fényezés nélkül is megrendelhető, hogy aztán a tulajdonos a saját színeit álmodja rá. A készletért akciósan 101.075 japán jent kérnek, avagy jelen írás megszületésének pillanatában mintegy 297.340 csörgős, magyar forintot. De kérlek ne tedd!

Cimkék:
A Kawasaki háza táján valakinek elgurulhatott a gyógyszere és a H2 blokkja köré épített, kompresszoros cruiser álmot láthatott.
Elolvasom »Az elmúlt időszakban nagy vihart kavart, hogy a motorosok hogyan és miként parkolhatnak Balatonfüred sétányán, de erre a bojkott nem jó válasz.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »