Emlékeztek még a japán softchopper érára? Ma már úgy meséljük, hogy mennyit röhögtünk a bumfordinak tűnő Harley koppintásokon, amiket a japán mérnökök és dizájnerek láthatólag nem értettek. Talán nem is akartak. De az igazság az, hogy valójában mind vágytunk rájuk legalább egyszer az életben. Persze tisztelet a kivételnek! Aztán elkezdtek szépek lenni a távol-keleti cruiserek, de az egyéniségük árán, míg végül a műfaj elvesztette korábbi népszerűségét. De ez talán csak átmeneti! A Honda újra visszalépne a stílusorientált közegbe a Rebel 1100-zal, méghozzá sajátos, bátor hangvétellel.
Hiszen ki mondta, hogy a cruiser márpedig V2? A nemrégiben szabadalmaztatott formaterv alapján a Honda megtartja a népszerű, 500-as Rebel sziluettjét. A motorblokk azonban a CRF1100L Africa Twinből érkezik, ami ugye egy egészen tüzes lelkületű sorkettes erőforrás, amit várhatóan 100 lóerő körülre lőnek be az új nagycruiserhez. Bocsánat, inkább bobberhez. Ha szabad találgatni, akkor egészen konkrétan 70 kW-ra, ami a stílushoz untig elég, azonban lehetőséget teremtene arra, hogy A2-es jogosítványhoz fojtott változatban is elérhető legyen.

Az Africa Twinből érkező blokk azonban még számos lehetőséget rejt magában. Hogy mással ne hozakodjunk elő, rögtön érkezhetne hozzá DCT váltós verzió. Arról már nem is beszélve, hogy átkerülhetne a CRF-ről a dőlésszög érzékelő, ami utat nyithatna a kanyar-ABS-nek és kipörgésgátlónak. És persze ejtsünk szót egy nagyon fontos cruiser kitételről! A CRF blokknak nagyon szép hangja van, hiába nem V2, nem fog csalódást okozni!

Cimkék:
Az Operatív Törzs április 17-i tájékoztatóján arra is kitért Kiss Róbert rendőr alezredes, hogy elemehetsz-e motorozni. Nem fog tetszeni!
Elolvasom »Az utóbbi időben komoly nehézségekkel küzdött a brit Norton, aminek a vállalat értékesítése lett a vége. Az indiai TVS vásárolta meg.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »