A méretek és a helykínálat mellett a másik – számomra – nagyon pozitív meglepetést a felfüggesztés jelentette. Hiszen hiába kényelmes a napi ingázó eszköz, ha egy budapestihez hasonlóan ratyi minőségű úthálózaton rommá veri a csigolyáidat. A Silence azonban ezen a téren parádésabb, mint mondjuk a menetteljesítményeiben. Az első sima teleszkópok és a hátsó egyoldalú külső rugóstag ugyanis kitűnően teszik a dolgukat. A kényelem és a jó úttartás remek ötvözetét kínálják. A robogó nem imbolyog, kanyarban sem mászik le az ívről – és bár érzed a telibe kapott úthibákat, de azok komoly kényelmetlenséget nem okoznak. Amit a spanyolok a robogó alá raktak, az kiválóan mutatja, hogy az egyszerű megoldások is lehetnek tökéletesek!
Természetesen ha már normálisan megy és minden szempontból kényelmes, akkor kell egy rendes fékrendszer is. Ezen a téren az S01 azt hozza, ami minimálisan elvárható. Blokkolásgátló vagy menetvezérlő elektronika nincs, de van két tárcsafékünk egy ravasz, kombinált rendszerrel. A ravaszság annyiban jelenik meg, hogy az első fék beindítja az intenzívebb generátor-lassítást is. A bal kar tehát működteti a hátsó tárcsát és az első dugattyúk egyikét, a jobb pedig a maradék elsőt és a lassítás-üzemmódba rakott hajtómotort. A fékhatás teljesen kielégítő, és a gyárilag igen minőségi gumikkal nem is csúszik meg könnyen. Plusz mindkét fékkar állítható – tehát nagy baj nincs.
Manapság divat minden ilyen jellegű járművet “okosnak” megcsinálni – vagyis úgy, hogy az kommunikáljon telefonunkkal. A Silence ezen a téren sem marad el az elvárásoktól. Sőt, talán tud olyat is, amit versenytársai közül kevesen. Van SIM kártya a robogóban és az akkupakkban is, így telefonunkról mindkettőnek látjuk a helyét. Sőt, ha messze sodor az élet a parkolóhelyünktől, az alkalmazás oda is vezet a robogóhoz. Ezen kívül rögzíti az utazásainkat, de ha kell, meg is tervezi az előttünk álló etapot. Mutatja, merre kell mennünk, de azt is, ehhez mennyit használunk majd fel az akkumulátorban tárolt energiából. Így remekül tervezhetjük előre az előttünk álló utakat.
Azonban komoly előny, hogy a spanyol vállalat a közösségi robogó-megosztás világában kezdte pályafutását. Most, hogy átléptek a civil szférába, hoztak csudát onnan bőséggel. Nevezetesen te, mint a Silence S01 tulajdonosa megteheted, hogy megosztod családtagjaiddal a robogód használati jogát. Így ha valahol leparkolsz, később a fiad vagy a feleséged is kinyithatja a lezárt S01-est a telefonjával, gyújtást adhat és hazamehet vele – akár úgy is, hogy nincs nála a kulcs. Vannak tehát perspektívák – amelyekre elsőre azt mondhatod, hogy ki a fenének kellenek. Aztán, amikor elkezded használni őket tuti rájössz, hogy ez bizony zseniális – majd nem fogod érteni, hogy élhettél eddig ezek nélkül.
Nehéz úgy tesztet írni egy motorról vagy robogóról – vagy akármiről -, hogy úgy igazán nem tudsz belekötni. Persze, fanyaloghatunk, hogy a Silence S01 mehetne kicsit jobban vagy lehetne hosszabb a hatótávja. De jobban belegondolva az a helyzet, hogy a valódi felhasználóknak ez a tudás bőven elég lesz. A használhatóságba, a helykínálatba vagy a futóműbe meg marha nehéz belekötni. Fillérekből teszel meg sok-sok kilométert. Akkor a hülyének is megéri? Hát, majdnem… Mindez az innováció ugyanis minden, csak nem olcsó. Cikkünk írásának idején a hazai induló ára ugyanis 2.350.000.- magyar forint.
Ami nevezhető elég vastagnak is – de sajnos ez az ára az olcsó kilométereknek és a zseniális átgondoltságnak. Külföldön se olcsóbb – és világszerte tízezres nagyságrend fogy belőle. Ismered a viccet: egyél sz@rt, mert a legyek milliói nem tévedhetnek – hosszú távon gondolkozva pedig a Silence S01 sem rossz vétel. Csak egyszer zsebbenyúlós – aztán örülés meg habzsidőzsi. Amennyiben megteheted, hogy a városi helyváltoztatáshoz beszerzel egy elektromos hajtású robogót, akkor nagyon is érdemes számolni vele!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »