Terepen motorozni nagyon jó dolog. Olyan szép helyekre juthatsz el, ahova burkolt úton már-már lehetetlen. Közben közelebb kerülsz a természethez – és távolabb az autóktól és a forgalomtól. Lassabban haladva is nagyon élvezeteset tudsz motorozni, nem fog kihajtani eléd egy figyelmetlen sofőr – vagyis sokkal biztonságosabb is tud lenni a terepmotorozás, mint a közúti. Bizonyos technikákat ugyanakkor muszáj megtanulni, hogy elkerüljük a felesleges zakózásokat – az állítólag sem nekünk, sem a motorunknak nem tesz jót. Az egyik ilyen fontos technika, ami jelentősen eltér az aszfalton szükségestől, a fékezés. Persze mielőtt elkezdenénk beszélni róla, nagyon fontos visszaidézni sorozatunk azon részét, amelyben a helyes testtartásról esett szó – ez a nagyendurokkal való off-road motorozás alapja. Az ott tanultakkal már fel tudunk gyorsítani – úgyhogy ideje megállni! Természetesen jelen cikkünk az intenzív lassítással foglalkozik, kényelmes sebességcsökkentéshez elég mindent finomabban kezelni és beleiktatni a motorféket is.
Végezetül nagyon hasznos, ha a terepen motorozást olyan helyen tanulod meg, ahol valóban az alapoktól jól felépítve és kívülről folyamatosan szemlélve fejlődésedet tudsz eljutni a megfelelő szintre. Így nem rögzülnek hibásan a dolgok és a lehető leggyorsabban jutsz el a magabiztos és biztonságos motorkezelés szintjére – illetve javítod ki esetleges hibáidat. Ilyen tréning szerencsére már Magyarországon is elérhető. Mert a fékezés során magad például nem látod, mennyire van hátul a feneked – és a fedélzeten keletkező benyomások könnyen becsapják az embert. Amikor minden a helyére kerül, akkor pedig már nem csak biztosabb, de élvezetesebb is lesz a tereptúrázás az erre épített túraenduroddal!

Cimkék:
Megvan mindenkinek a cím eleje? Hogy is kezdődik? Nagy utazás - azt mondtad, hogy ez az élet... A BMW R 1250 RT maga a tökéletes utazómotor!
Elolvasom »A temetőből visszatért Malaguti fennmaradásának kulcsa a jó motorok készítése. Az új korszak egyik első gyermeke a Dune 125 túraenduro.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »