Sok-sok BMW-k és Hondák nyergében töltött év után úgy döntöttem, hogy ideje kipróbálni egy Ausztriában gyártott motort is. A hosszú írásos formától ezúttal engedjétek meg, hogy eltekintsek. Helyette videón szeretném bemutatni nektek azt a motort, amelyre végül a választásom esett. Azóta megtettem vele 8.000 kilométert – és a poén lelövése nélkül azt kell mondjam, hogy nagyon megszerettem a sógorok paripáját. A KTM 1090 Adventure S kizárólag aszfalton, és főként hosszabb túrákon mutatta meg, mit tud. De az is kiderül, miért lett 1090 a neve a valójában 1050-es motornak – miért teremtette meg a KTM és mit várt el tőle a nemzetközi piacokon. Tekints be Te is a motorkerékpár-ipar boszorkánykonyhájába!
| Motor | 2 hengeres 4 ütemű V-motor 75 fokos hengerszöggel |
| Lökettérfogat (ccm) | 1.050 |
| Furat / löket (mm) | 103 / 63 |
| Teljesítmény (LE) | 125 |
| Indítás | Önindító |
| Váltó | 6 fokozatú szekvenciális |
| Primer áttétel | 40:76 |
| Szekunder áttétel | 17:42 |
| Szekunder hajtás | X-Ring 5/8 x 5/16″ lánc |
| Tengelykapcsoló | PASC (TM), hidraulikus működtetésű |
| EMS | Keihin KIR RBW |
| Váz | Króm-molibdén térhálós cső műanyag bevonattal |
| Első felfüggesztés | Ø 43 mm WP fordított teleszkópok |
| Hátsó felfüggesztés | WP PDS monoshock |
| Rugóút elöl (mm) | 185 |
| Rugóút hátul (mm) | 190 |
| Első fék | Ø 320 mm dupla Brembo tárcsa, négy dugattyús radiális féknyergek, úszó féktárcsa |
| Hátsó fék | Ø 267 mm szimpla Brembo tárcsa, két dugattyús úszó féknyereg |
| ABS | Bosch 9 M+ kétcsatornás ABS, kikapcsolható |
| Villaszög (fok) | 64 |
| Tengelytáv (mm) | 1.560 ± 15 |
| Hasmagasság (mm) | 220 |
| Ülésmagasság (mm) | 850 |

Cimkék:
Egy évvel a megújult F850GS után a bajorok bemutatták annak kalandmotorosabb változatát. Az Adventure ezúttal jelentősen eltér az alapmodelltől.
Elolvasom »Csodaszép helyek, izgalmas hadiösvények, parádés tájak és mesés látnivalók jegyében zajlott a túra, amelyet egy húsz perces videó segít átadni.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »