Mindenki részese akar lenni a jövőnek. Persze nem tudjuk, hogy az hogyan fog alakulni, de a jelenlegi állásunk szerint az elektromos meghajtású járművek kora közeleg. A technológia még nincs készen. Nagyon nincs. De az elektromos motorok a szemünk előtt nőnek fel, ez éppen most történik. Nem csoda, ha időnként olyan gyártók is felbukkannak, akik eddig egészen mással foglalkoztak. Itt van a BST, akikről sokkal hamarabb jut együnkbe egy karbon felni, mint e-motorok. Aztán mégis itt van a HyperTEK, amit egyébként Milánóban mutattak be, még november elején. Ronda? Mint a bűn. De ami benne van, az érdekes.

A BST egy neves dizájnerrel, Pierre Terblanche-sal állt össze, akinek egyébként olyan csodaszép termékeket köszönhetünk, mint a Ducati 999 Superbike, a Hypermotard, a Multistrada és a Mike Hailwood 1978-as TT motorja által inspirált Sport Classic. Meg ezt az izét.
Csukd be a szemed egy pillanatra, és engedd el azt az érzést, hogy legszívesebben benzinbe mártanád a szemgolyóid és felgyújtanád őket, hogy soha többé ne kelljen szembesülnöd ezzel a kétkerekű ízlésficammal!
Tehát, akad itt egy szénszál alapú, természeténél fogva szuperkönnyű monocoque váz. Abban egy DHX Hawk elektromos motor foglal helyet. Ennek a teljesítménye mintegy 107 lóerő, valamint 120 Nm azonnal megjelenő forgatónyomatékot produkál. A 4.75 kW-os akkupakk várhatóan 300 kilométeres hatótávot ígér átlagos felhasználás mellett, gyorstöltővel pedig 30 perc alatt helyre rántható. Nyilvánvalóan nem teljesen feltöltve, de ha fél óra csatlakozással 200 kilométernyi hatótáv a rendelkezésünkre áll, akkor az már élhetőnek tűnik. Persze várjuk ki a végét, de ez elég nagy dolog!

A név kötelez, a karbon felniket természetesen a BST szállítja. A motor tömege így mindössze 205 kilogramm. Tehát ez egy durván prémium cucc lesz. Igen, a BST HyperTEK gyártásba megy. Előreláthatólag másfél évet kell rá várni, az árát pedig 80.000 amerikai dollárra saccolják. Na igen, ez jelen írás megszületésének pillanatában számolt középárfolyammal kalkulálva mintegy 24 millió forintot jelent.

Cimkék:
A Husqvarna Norden 901 a KTM 890-es blokkjára épülő motor, amivel belekóstol a túraendurók világába a svéd vállalat.
Elolvasom »Ki akarjuk üríteni az üzletet, így január végéig mindent leakciózunk a Rider13 üzletében. De még az ajándékutalványt is akciós áron veheted meg!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »